Düsseldorff
S Stefan1972 skrev:
Är skivan i sten så borde den rimligen klara av vatten utan att påverkas nåt iallafall. Lossnar det bitar så måste ju nån ha slagit mot kanten tidigare isåfall så den spruckit och flisar ut sig av den anledningen. Kan rimligen inte bero på vattnet i sig om den nu inte är gjord av nån låtsas material då........
Nu kanske jag släpper lös en jävla trådorkan, sorry för det, men visst är TS fönsterbräda i eternit va? Ser onekligen ut så.
 
S Stefan1972 skrev:
Är skivan i sten så borde den rimligen klara av vatten utan att påverkas nåt iallafall. Lossnar det bitar så måste ju nån ha slagit mot kanten tidigare isåfall så den spruckit och flisar ut sig av den anledningen. Kan rimligen inte bero på vattnet i sig om den nu inte är gjord av nån låtsas material då........
Hade inhyrd förvaltare här nu, knackade lite på den, det är kalksten, så den kommer fortsätta vittra sönder sa han bara. Gör inget åt det förrän hela badrummet brakar ihop sa han. Han trodde inte ens det satt ett tätskikt bakom kaklet, och ja det var minst 50 år gammalt sa han. Suck.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Nu kanske jag släpper lös en jävla trådorkan, sorry för det, men visst är TS fönsterbräda i eternit va? Ser onekligen ut så.
Är tydligen kalksten.
 
Düsseldorff
FRESTAH FRESTAH skrev:
Är tydligen kalksten.
Ok, bra.
 
Karlia
Bra, då har du gjort vad du kan. Då och då läser jag om någon som missat att framföra vattenläckage el dylikt, det brukar kunna kosta individen mycket.

Hyresvärdar renoverar inte gärna om det inte är absolut nödvändigt är min erfarenhet. Då gärna i samband med något annat så de kan höja hyran rejält. Att vara med i hyresgästföreningen kan vara en trygghet. De är också bra på att svara på frågor.
 
  • Gilla
FRESTAH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.