hej, jag tycker att mycket av er planlösning är bra! Men jag hade vänt på steken, på det sättet blir det naturligare matplats som går att utöka vid köket. Lite mer separat vardagsrum vilket också är mer praktiskt - men som ändå har connection med matplatsen på ett naturligt sätt. Badrummet på övervåningen har jag förstorat lite. Allrummet uppe har också fått en liten takkupa som på framsidan. Hade detta funkat?
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/trivselhus-578.jpg
 
Kul med fler synpunkter och ännu roligare att få lite positiva kommentarer också, bland alla kritiska ögon... :) (Vilket även det självklart är bra!)

Generellt så är vi långt gångna i vår planering och i processen med Trivselhus. Att göra några större ingrepp i hus och planlösning är inte aktuellt för oss, även om det vore praktiskt möjligt. Vi är i stora drag nöjda med vår planlösning och har inga större planer på förändringar. Det har dock varit jättenyttigt med all input och vi kommer att göra vissa justeringar utifrån det som kommit fram här.

Stort tack Malinwi för att du tog dig tid och skissade på ett alternativ! Med anledning av ovanstående så är det dock inte aktuellt eller önskvärt för oss att göra en sådan övergripande förändring.

Jag kan också säga att det finns en tanke med vinkeln som bildas på husets framsida, vid utgången från matrummet; där ska det anläggas en uteplats som ska ta tillvara på morgonsolen. Att spegelvända den vinkeln till husets baksida blir inte bra på tomten.

Vi har större delen av tomten på husets baksida (väster ut) och vi vill att huset "öppnas upp" åt det hållet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.