tack för era synpunkter... förstår vad ni menar.. men kan säga att bildena inte gör det rättvist.... ser betydligt mindre ut i verkligenheten...

Grunden baseras på att vi hatar allt som heter överskåp... å vi var tvungna att ha vitrin för att ha glas någonstans... då tyckte vi att det skulle passa bra.... å visst det stjäl bänkyta men vi har fortfarande 10 meter kvar :)


smaken e som baken ;)
 
Härligt och personligt! Ugnen är magnifik :p
/Ulle
 
Hej!

Ädel vit? Snyggt hur som helst!

Det ser ut som om fönstret är lägre än bänken - stämmer det? Vi har nämligen fönster som sitter 79 från golvet, och idag finns inget under fönstret mer än element. Har ändå tänkt sätta bänkskåp där så att det blir som en försänkning bakom bänken. Verkar som ni har det med. Hur ser det ut från utsidan?

Under bef fönster har vi som sagt element, och det måste ju bort om vi ska sätta bänk. Ser ut som om ni har någon slags elementlösning i sockeln. Har du lust att berätta?

tack,
/Alacs
 
stämmer... :D

vi hade oxå element.... så vi valde att ta bort dom å sen satt vi ett element i sockeln istället... heter kickspace. funkar kanon... vi köpte det i en Comfort butik i södertälje.
har både värme å sen kan man ha kallluft oxå. man har termostat + en timer som man sätter på något bra ställe... sen e det bara att köra :)

Vi håller på att fixa fönstrena... litet projekt kvar... :)
men vi har tänkt att ha samma kakel som vi har vid spisen men i mindre format.. å sen bygga upp det mot skåpens baksida å sen på själva botten på fönstret... då kommer det se bättre ut.. idag ser man baksidan på skåpen... inte så snyggt...
sen blir det lätt att torka av varje gång man vattnar blommorna å dräller :)

ha det bra
Grossa
 
ok, kollade deras hemsida (kickspace) och det verkar ju himla bra! Ett billigare alternativ än att lägga golvvärme!

Vad gäller fönstret var det ju en bra idé med kakel. Får se vad vi gör när vi kommer så långt...

Tack.

/alacs
 
Gratulerar till ert nya kök ;)

Underbar "vrå" med ugn/häll, ugnsskåpet och ugnen är ju kanon, verkligen :surprised:.

Kan hålla med tidigare om att vitrinen ser lite underligt ut, men man måste våga och kombinationen ihop med vita luckor - Ek? är kanon.

Hinner inte knappa mer, måste kolla lite på ugnen igen :D

PS. Vi hatar också överskåp och har endast 1st överskåp i vårt kommande kök..för micron ::)  http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9166
 
Hej, snyggt tycker jag. Men du luras lite va? ;) är inte två bilder spegelvända? Jag får inte ihop det riktigt med var diskbänken är placerad, och bilderna på bardisken.

En fråga, vid diskhon har du lådor, är den översta endast ett täcklock och de andra två utragbara lådor. Funkar det bra? Hur mycket får plats i den mittersta lådan. Förlåt min nyfikenhet men jag har funderat på en sådan lösning men inte vetat om den funkar.

 
Hej Gillar kaklet jättemycket. Får man fråga vad det kostar?
 
;D jo jag märkte det själv när jag gick igenom bilderna... dom är spegelvända...

så man kommer in i köket, då e bardisken på vänster sida tillsammans med ugn... diskhon är på vänster sida.. rakt över ugnen...

Vi köpte en sån lådsats med tre st lådor i. Den översta har vi satt fast... och dom andra har vi satt ihop med stora "bläck". Så det är bara "en låda"! (men två lådfronter)
Alltså tagit bort mellan lådan... ja du förstår nog vad jag menar ;)
Kan skicka bild sen...
Tycker det är mer praktiskt än dom traditionella diskbänks skåpen...

Funkar bra, plats med sopsortering från ikea samt två papperkassar med tidningar å kartonger utan problems
 
Nallis:

kommer inte riktigt ihåg.. men det kan jag kolla upp...
 
mannehund

tackar... ert kök ser inte ut att bli så pjåkigt.... massa bänkyta... det kan jag säga är det absolut bästa... + att när man har sina samlingar med sina vänner så kan man vara många i köket samtidigt... det slår allt...

Tycker att ek, vitt å granit gör sig fint ihop... vi ville få en personlig å mysig känsla... det ska ju INTE se ut som värsta utställningsköket... sterilt å opersonligt :)
 
T
grossa: Vad heter ditt kakel?
 
tank 77:

Konradssons serie Marte: Raggio di luna 30x60

Finns i 30x30 å 15x15
 
grossa skrev:
tank 77:

Konradssons serie Marte:   Raggio di luna 30x60

    Finns i 30x30 å 15x15
nån som vet priset på kaklet?
 
T
Nallis skrev:
nån som vet priset på kaklet?
Var idag och köpte precis samma platta 30*60 cm, den såg i alla fall likadan ut fast min heter Dual Grafit från Decora. Samt att jag tog en högpolerad platta. Den kostade 720 kr kvadratmetern och 520 för den helmatta.

Valde på den och en mörkgrå platta, nästan svart även den högblank. Nu är det bara att bestämma sig för vilka luckor man ska ha, antingen Ikeas Abstrakt (vita) eller Kviks Basic Facett Ek som är fasade i utkanterna. Golvet är svart klinkers och vita väggar.........åh, beslutsångest!

Vilket ska jag välja?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.