Efter några månader av planering, inköp mm och två veckor arbete är vårt nya kök klart.  Lite finlir återstår (taklist mm.)
 
  • MXE_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite åt vänster....
 
  • MXE_0021.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bardisken mot vardagsrummet.
 
  • MXE_003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser jättefint ut. Vad är det för kök och bänkskivor?

/D
 
Tack!
Stommar och luckor är IKEA, bänkskiva är av Sucupira (massivt trä). Spis, häll och diskmaskin är Whirlpool, dock inte IKEAS utan köpta runt om i Europa. Diskhon och blandare är FRANKE. Kakelmosaik är gjort av glas.
 
säger bara....läckert! :)
 
Läckert !!

1. va heter ikea luckorna?
2. wirlpool fr europa.......köpt på nätet allstå, hur många % billigare blev det då?

DD
 
Jag har inte axakta svenska priser, men här kommer det vi betalade:
Diskmaskin ADG 6560 IX + häll AKR 103 IX 3200:- Zloty (inkl frakt)
Diskhon Franke Milan Fragranit MIG 651 + Franke Armaturen Belaqua 390 Chrom kostade 578 EUR inkl frakt
 
Varför köpte ni lösa plattor och ugn när ni ändå monterade allt som en traditionell spis? Är inte vitsen med en inbyggnadsugn att den är monterad i arbetshöjd?
 
Snyggt med de där överskåpen, då undre raden är i glas!!!
Gillar det!!!
 
Läckert kakel :) Passade kanon till den där köksinredningen. ::)
 
Oj vad snyggt det blev! Den där bardisken är jag väldigt nyfiken på eftersom vi funderar på en liknande lösning. Hur hög är disken? Hur bred? Vad är den gjord av? Den gamla väggen? Nu uppreglad? Du har möjligtvis inte en bild på bardisken sedd från soffan?

Varför köpte ni lösa plattor och ugn när ni ändå monterade allt som en traditionell spis? Är inte vitsen med en inbyggnadsugn att den är monterad i arbetshöjd?
Kave! Jag kan ju svara för hur vi  tänker som också ska ha inbyggnadsugn under hällen.
1: Vi har inte ett väldigt stort utrymme till förfogande för köket. Det gör att vi behöver all bänkyta vi kan få.
2: Inte desto mindre viktigt: en vanlig fristående ugn är en riktig smul- och snusksamlare! I all fall hemma hos oss som inte drar fram den mer än så där 2 gånger om året. Ska bli SÅ skönt att slippa smulor och spill som trillar mellan spis och underskåp.
 
Köket är jättefint.
Vad är det för kakel?
Jag försöker hitta ljusgröngrått kakel eller mosaik men inte hittat det rätta ännu.
mvh Thanos
 
Först vill jag tacka till den positiva feedbacken vi har fått här på forumet. Vi är riktigt nöjda med vårt kök. Nu till svaren på era frågor:
Kave: vi har valt häll före en vanlig spis för att vi gillar det utseendemässigt. Det är faktiskt snyggt med en svart häll nersänkt i en mörk bänkskiva. Och eftersom ugnen skulle placeras under hällen skippade vi senaste flugan häll med touchpaneler och satsade på häll med styrning från ugnens framsida. Och ugnen är inte inbyggnadsugn (den har bara styrning för själva ugnen) utan en s.k. inbyggnadsspis.

Carmen: Bardisken är 113cm hög. Själva skivan (samma som bänskiva, Succupira trä) är 110 x 40 cm. Där det idag finns öppning mot vardagsrummet fans det tidigare vägg med dörr. Väggen är bärande därför en kraftig limmträbalk sattes överst.

Thanos: Kakel är av glas, svarta och vita. Fast de vita har fått lite grönaktigt nyans. Vet inte varför. Vi har använt vit fog. På förpackingen står det Kristallmosaik, Golvpoolen.
 
  • kk1_003_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.