Kan för övrigt nämna att Cellplast Direkt inte säljer direkt till privatpersoner (längre?), utan bara via Bygghemma.se till ganska väl tilltagna priser....
 
Hej o tack för info och inputt!

Jag har fått pris från OM GRUND AB på 21.715 :-
Detta inkluderar kantelement, cellplast 200mm, armering, distanser, kilar, spikplåtar, hullingar. Och frakt.

Kommentarer??
 
Hur många kvadratmeter?
Skall plattan vara till ett hus?
Skall du inte kosta på dig 100mm isolering till?
Skall du ha golvvärme?

/Dan
 
Ekberg skrev:
Hur många kvadratmeter?
Skall plattan vara till ett hus?
Skall du inte kosta på dig 100mm isolering till?
Skall du ha golvvärme?

/Dan
Svårt att kommentera utan info va ? haha :blushing:

Ska bygga garage på 60 kvm, har inte tänkt att ha golvvärme men lägger nog ner slang i alla fall ( om man ångrar sig ) räcker det med 1 slinga i garage eller? någon som vet? ( kanske ska fråga i annan tråd )

Mvh :Jimmy
 
Det beror på hur lång slangen blir? (Vilken effekt vill kunna överföra)
Maximal längd beror på slangens diameter, grövre slang tillåter längre slang...
Läs på tex. Uponors hemsida, där finns svaret...
 
Jag har gjort en garageplatta på 48kvm och har två golvvärmeslingor (20mm) så det är nog det minsta du får räkna med.

Strax under 20 000 betalade jag för det materialet om jag räknar bort kostnaden för golvvärmen, frakt är inte heller med i det priset.

supergrund, 200mm cellplast. 1år sen.

/Dan
 
koffa skrev:
Jag köpte precis motsvarande material till en 60 m2 utbyggnad.
Betalade 12000 + moms för detta så jag tycker priset från OM verkar rätt dyrt.
Då fick jag även betongen från samma leverantör för 1100 kr/m3 fritt i form.

Mvh Koffa
Låter intressant men vart köpte du din ifrån? Finns det någon hemsida?
 
Hej!
Beställde min kompletta grund(Cellplast,kantelement,armering,golvärme) av omgrund i jönköping. Man e ju lite orolig nu med många som ska ha förbetalning och där fick jag 30 dagar och det var det samt priset som gjorde att jag tog det.
Hade dock lite otur när jag skulle lossa det med trucken då jag har grus/sten infart så en av pallarna välte. 2/18 element gick sönder men nästa dag hade jag två nya hemma på uppfarten! Stort tack Mattias!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.