DMOL skrev:
Man kan nog ha kul med ett sådant projekt, men tror knappast att det är mer tillförlitligt än ett fuktband.
Nej, men precis. Det var lite så jag tänkte också, man är helt enkelt utlämnad till ödet :)
 
Så mycket härliga och hjälpsamma människor det finns på detta forum, tack till er alla som engagerar sig i min fråga!

Om jag har förstått det rätt så är NO = Normalt öppen och NC = Normalt stängd?
Jag har tyvärr inga andra alternativ än ett trådlöst larm men det jag valt (Visonic Powermaster) skall ha bra stöd för både batterivarning och funktionsstörning vilket jag har förtroende för. Jag är medveten om att lösningen inte är 100%-ig men jag har inte hittat någon annan lämplig lösning som är mer driftsäker. Risken för att slingan inte sluts av vattnet finns visserligen men det dropp-stop som jag hade i 3 år fungerade fint och jag tänker att jag bör funktionstesta larmet årligen.

mexitegel skrev:
Skulle ett bit av ett vanligt elstängselband kunna fungera?
Om du inte känner för att köpa en hel rulle kan jag låna en bit från farsgubben och skicka till dig. Han har nog kilometervis med överblivet band... :)
Om du har tid, lust och ork får du hemskt gärna skicka ett par-tre meter med elstängsel som jag kan experimentera med. Jag swishar själkklart gärna en slant för porto och besväret.
 
Blaxtar skrev:
Om du har tid, lust och ork får du hemskt gärna skicka ett par-tre meter med elstängsel som jag kan experimentera med. Jag swishar själkklart gärna en slant för porto och besväret.
Inga problem, kanske tar någon vecka innan jag har vägarna förbi där dock. PM:a mig din adress bara :)
 
RilleRock
"Om jag har förstått det rätt så är NO = Normalt öppen och NC = Normalt stängd?"

Helt korrekt.

De kommer bli bra med ditt powermax.
Lycka till med symaskinen :p
Och glöm inte att lägga upp bild här sen ;)
 
Självklart, kommer en recension av både Powermaster och mitt hemmagjorda fuktband :D
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.