Ja visst så föresrpåkar med med Riktiga led gjorda för just det ändamålet. Men det posetiva med GU10-led är att man kan komma över de billigt. man slipper leta upp det gamla fabrikatet och ersätta med nya. Utan man kan stoppa i första bästa eller byta alla. Sen så har man lite valmöjlighet till färgen med.

Men det finns iofs RGB led och olika varm/kall led kommer på stort så. Hade jag gjort en installation åt mig så hade jag självklart kört med riktiga led och drivdon. Kör hellre ett drivdon än att man har många drivdon i varje lampa som iofs är separata från varandra.

Man kan bolla detta fram och tillbaka hur man vill. Det viktigaste är ändå att tända tanken hos folk av vad de vill ha och vad som kan passa just de. Sen att man gillar päron bättre än äppel må så vara.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Patrik_Hed skrev:
Omständig lösning. Det finns runda drivdon att montera i kopplingsdosa.

//Patrik

Jo jag vet, men hade drivdonen sedan tidigare och blev lite snål :)
 
Så här har vi löst det

ImageUploadedByByggahus.se1394491417.626619.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-=fullmoon=-
  • Laddar…
Hur har ni löst det när man ska sätta spottar i en lgh? där man bara har sänkt taket några cm för spottarna och inte har några pottor ovanför eftersom det är betong

Flesta trafos har ju en 2 meter maxlängd på kabel. Petar ni upp trafon i spothålet och låter den ligga på gipsen?

Har oftast löst det med att sätta 230V spottar och sedan bytt ut ljuskällorna till LED

Tips på bra lösningar för lägenheter där man vill ha 12V spotlights?
 
Tony164 skrev:
Hur har ni löst det när man ska sätta spottar i en lgh? där man bara har sänkt taket några cm för spottarna och inte har några pottor ovanför eftersom det är betong

Flesta trafos har ju en 2 meter maxlängd på kabel. Petar ni upp trafon i spothålet och låter den ligga på gipsen?

Har oftast löst det med att sätta 230V spottar och sedan bytt ut ljuskällorna till LED

Tips på bra lösningar för lägenheter där man vill ha 12V spotlights?
Eftersom du skriver 12V och Max 2 meter i längd så antar jag halogen och då är väl gängse norm att pilla upp drivdonet i ett spothål.
 
Jaha, 2m längden gäller bara halogen?
Så med LED kan kabeln vara längre?
 
Tony164 skrev:
Jaha, 2m längden gäller bara halogen?
Så med LED kan kabeln vara längre?
Ja, ofta ca 25-30m - det är beroende på kabelarea och drivdon
 
Är det ren betong ovanför så behöver man ju ingen potta. Det är bara när man är i närheten av brännbart material som det krävs. Dock har man fortfarande reglarna att ta hänsyn till dessutom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.