Det är ju rätt stad i alla fall. Trelleborg....
 
Mycket kan man säga om Roxistenhus men att beskjuta någon är inte deras stil. Roxistenhus problem ligger i att ha anlitat dåliga underleverantörer, säljare och inte riktigt fått logistiken att fungera. Familjen Xang0 har fler barn som är äldre, så det är alltså inte denna familj som artikeln handlar om.
 
Hur har det gått.
 
Villebo skrev:
Hur har det gått.
Hej Villebo!

Huset är fortfarande inte klar. Nu håller de på att avfukta efter skadorna som uppstod p.g.a. att de inte hade satt upp taket.

Plåttaket är inte på plats men de har lagt nytt papp. I övrigt vet vi inte så mycket om vad som händer med huset. Vi kör förbi ibland och tittar in genom fönstren för att bilda oss en uppfattning. Roxi har inte hört av sig till oss en enda gång sen vi gick ut till massmedia.

De har däremot skickat 2 fakturor varav vi har bestridit 1 då de ville ha betalt för saker som inte var färdiga och vi har motkrav för sånt som vi tidigare har betalat men som nu ska göras om (t.ex. innertaket).

Detta lär bli en långvarig historia :(
 
Lycka till.

Ge inte upp ni kommer säkert att få ett fantastiskt hus när det är färdigt.


// Villebo
 
Nu har Roxi skickat deras advokat på mig för att tvinga mig att ta ner min blogg då det enligt dem är ett firmaintrång. Husbygget har de dock inte ägnat lika mycket uppmärksamhet åt. Huset står fortfarande ofärdigt och det har inte hänt mycket med det sen tidningsartiklarna publicerades. Hur länge ska myndigheterna stå stillasittande utan att agera medans företag som denna kör över sina kunder? Åklagarmyndigheten, skattemyndigheterna, byggnadsnämnden m.m. borde undersöka detta företag ingående.
 
Ibland blir man förvånad över hur mycket tid och pengar ett företag kan lägga ner på att försöka tysta sina kunder istället för att ägna tid, kraft och pengar på att färdigställa byggena istället..

rent ut sagt skandal tycker jag...
Ge dig inte Xang0, för du har inte gjort nått fel i detta. Man måste väl få varna sina medmänniskor från att hamna i samma skitfälla som ni just nu sitter i.....

Kämpa på!!!!!
 
G
Håller med det är tragiskt.
 
Tack för ert stöd! Era ord betyder mycket för mig och min familj nu när allt detta får oss att må så dåligt.
 
...kan ni inte kontakta journalisterna på Sydsvenskan och de andra tidningarna och be dem göra en uppföljning på repotagen?
vad har roxi gjort sedan artiklarna och vad tänker de göra o s v?
Några tvivelaktiga saker som att tagit bort sina inlägg och forum på byggahus.se, fokuserat på husen på leva-bo mässan i trelleborg färdiga, advokat som kräver att er sida tas ner o s v. Detta måste vara intressant i dessa leva-bo mässa tider. Kanske ett alternativ är att stå utanför Roxis visningshus på leva bo och informera om deras byggprocess?!?!
 
Hej Lafamilia,

Jag ska fundera på ditt förslag. En uppföljning kan vara intressant för allmänheten, men för min del vet jag inte om det kommer att hjälpa. Inget verkar bita på det här företaget.

Leva-bo mässan har jag inte ens velat besöka. Jag klarar inte ens av att titta på inredningsprogram och liknande på tv. Allt som ger mig associationer till mitt husbygge försöker jag undvika för att inte min ilska ska välla fram.

Igår gick vi iväg till huset tillsammans med en besiktningsman för att få bygget värderat så att vi kan binda lånen.

En bra sak var att de hade anlitat en golvläggningsfirma. Trägolvet verkar äntligen bli lagt på rätt sätt. En annan bra sak är att de har skaffat nya brädor, något som vi har krävt eftersom de hade rivit upp det gamla golvet 3-4 ggr och lagt den fel varenda gång.

Tyvärr upptäckte jag även en del negativa saker. Bl.a. har golvvärmerören på ovanvåningen ganska djupa jack på vissa ställen. Detta efter att man tidigare har försökt fixa felen med golvet genom att såga längs med kanterna. Arbetet med plåttaket har ännu inte påbörjats. Uteplatsen ser fortfarande ut som en damm eftersom lutningen är fel på golvplattan. Avloppsbrunnar ligger för nära väggen så de lär inte kunna sätta dit toalettstolen. Listan på saker som måste åtgärdas är olyckligt lång. Eländet är ändlös.
 
Phu...satans vad jobbigt! Man blir förbannad när man läser hur de sätter sig på sina kunder. Men jag tror dock att att publicitet är något som gör att de lyssnar. Titta på de andra fallen som har figurerat här på byggahus (bl a paret som byggde med a-hus och va med i uppdrag granskning, tror jag), det är efter detta som bollen kom i rullning och det börja hända saker. Roxi är ett börsnoterat bolag och borde ta till sig och göra sitt yttersta för att komma tillrätta med negativ publicitet. Men å andra sidan, det verkar inte vara några marknadsgenier som jobbar där, så de förstår nog inte vilken inverkan detta har.
Då det gäller din blogg, så förstår jag att domännamnet (va det roxistenhus.dk?!?!) kan räknas som varumärkesintrång, men för bloggen i övrigt så har vi tryck- och yttrandefrihet i Sverige, som de absolut inte kan hindra dig från att skriva.
 
Håller man sig till fakta får man självklart fortsätta att blogga.
Stå på er!
 
I och med att jag suttit i samma båt som xango förstår jag honom helt men absolut inte dig målaren.
Att Roxistenhus tar sitt ansvar är väl det minsta man kan begära när man har ett juridiskt bindande kontrakt, där man faktiskt har tagit på sig att göra en viss produkt till en viss tidpunkt. Jag har själv fått ett brev från VD för Roxistenhus där man säger att man ska slutföra arbetet, och att Vi ska vara tacksamma att de har totalentreprenad för annars hade vi haft problem. Men där man missar en sak, Vi SKULLE ALDRIG BYGGA MED ETT FÖRETAG SOM INTE HAR TOTALENTREPRENAD!!!
I och med att man har totalentreprenad betalar man lite mer för att företaget ska hålla i alla trådar för att huset ska vara klart tills ett visst datum utan bråk mellan underleverantörer. Inflyttningsdatum är en mycket viktig del i det hela, man ska sälja hus mm. I xangos fall precis som vårt, fick man absolut ingen information om vad som skulle hända och när huset beräknades bli klart efter att de första underleverantörerna slutat. Jag ångrar att vi inte gick till tidningarna, för jag vill inte att någon mer ska behöva vara med om det vi varit med om.
Bra gjort Xango!!!!

Intressant att Målaren vet att Roxistenhus kan dra detta i hamn... Kanske har han lite insiderinformation som vi andra inte känner till ???!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.