FredrikR skrev:
[länk]
Boschbits? Tillåt mig tvivla...
Det är "tyvärr" Bosch.

Jag köpte en grön bosch skruvdragare för många år sedan och det följde med en sådan där påse.
Borren var rätt värdelösa, och det fanns inga PH bits, så dom kunde lika gärna behållit den och sänkt priset på maskinen med 5:- istället :)

Amazon säljer nästan samma set, fast utan bits:
http://www.amazon.co.uk/Bosch-Piece...ef=sr_1_6?s=diy&ie=UTF8&qid=1321823648&sr=1-6
 
Aha, tyckte förpackningen såg allt för olik de Boschförpackningar som kommit i min väg. :)

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
arwid skrev:
Ja han står inte högt i kurs hos många, likaså lär många vara kritiska mot tradera som tydligen inte skickade ut varningsmejl till de som vann auktioner av ovanstående säljare så de inte skulle betala in pengar till honom förrän efter 2-3 dagar efter att de stängde hans konto och visste om att det rörde sig om en bedragare.

Skulle de ha skickat ut varningsmejlen direkt hade många köpare sluppit bli lurade men av någon anledning så gjorde man inte det.
Skriv ett klagomål på fairshopping och fråga varför.
 
tjaboo skrev:
Skriv ett klagomål på fairshopping och fråga varför.
Den frågan angående varför varningsmail dröjde är redan ställd på traderas forum på facebook utan något svar så jag tvivlar på att man får nåt på fairshopping :rolleyes:
 
Anmält.
 
Och nu är den borta....
 
Snabbt och smidigt det går när det gäller Blocket. d^_^b
 
Ni borde ta och spara och lägga upp bilder på annonserna med, man kan ju inte komma i efterhand och se =)
 
T
13th Marine skrev:
Ni borde ta och spara och lägga upp bilder på annonserna med, man kan ju inte komma i efterhand och se =)
Ja, gör en printscreen och lägg in bilden här i tråden.
 
Ang. bedragare på tradera:

Jag blev själv blåst på 900kr i höstas. Vi köpte ett assa connect med "köp direkt". Betalade och minuten efter att frugan lyft över pengarna dimper det ner ett mejl från tradera som uppmanar oss att INTE betala annonsen då det rör sig om en bedragare...

Vi gjorde hemläxan så gott det gick innan, kollade omdömen, kollade telefonnr, etc. Men allt var väldigt noga uttänkt och planerat i ett halvår innan med fem, sex olika konton som "köpte" och sålde till varandra under lång tid för att bygga upp inför ett gigantiskt utskick av bluff-annonser under ett par veckor. Man hade t.om gjort ett par riktiga köp för att riktigt skapa bilden av att allt var lugnt. När annonserna, med kapitalstarka varor som datorer, verktygsmaskiner etc, sedan prånglats ut och cashen - tydligen över en halv mille - rullat in försvann personen spårlöst. Polisen säger att det troligen rör sig om en målvakt som får betalt för att "ta på sig" brottet.

Första - och förhoppningsvis sista! - gången jag råkar ut för bedragare.
 
Har aldrig direkt förstått det där med förskottsbetalning på säljarens konto, att de inte har en bättre betalningsmodell.
Sålde en helt ny bildel en gång till en som svara på min annons använde då internetgirot gick hur smidigt som helst.

Om man inte går med på internetgirot så är man troligtvis en bedragare eller nåt annat lurt.
 
Göran.W
Då är man numera bedragare för jag kör enbart förskotts betalning och har dessutom hotmail adress:rolleyes:
Jag tror risken att bli blåst är rätt liten med tanke på antalet affärer som görs på Tradera.
Det är nog mer lite som om ett flygplan störtar blir det jätte rubriker trots det statiskiskt sett är mycket farligare att vara ute i trafiken.
Folk blir rädda för att flyga men sätter sig i gladerligen i bilen fast det är flera 100ggr farligare.
 
Göran.W skrev:
Då är man numera bedragare för jag kör enbart förskotts betalning och har dessutom hotmail adress:rolleyes:
Jag tror risken att bli blåst är rätt liten med tanke på antalet affärer som görs på Tradera.
Det är nog mer lite som om ett flygplan störtar blir det jätte rubriker trots det statiskiskt sett är mycket farligare att vara ute i trafiken.
Folk blir rädda för att flyga men sätter sig i gladerligen i bilen fast det är flera 100ggr farligare.

Bara för att alla inte är oärliga så ska man strunta i att ta fram en bättre betalningsmodell?
Jag själv använder förskottsbetalning ibland även om jag inte tycker att det alltid är det bästa alternativet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.