End skrev:
[länk]

Måste vara smartaste sättet att slippa undan... Jag vet inte om den ska anmälas eller inte.

"Jag vet inte vad är för märke det är, då lappen på maskinen slitits bort men jag tror att märket är makita."
Nu vet jag inte om den maskinen är riktig eller falsk men jag vet att han har sålt ett antal sådana om man kollar hans historik, tror det har skett även längre tillbaka än 60 dagar. Han säljer även äkta maskiner så att han bara säljer oäkta maskiner är fel att påstå. (fast det är väl ingen som säger heller iofs)

I vilket fall som helst är det ett smart sätt att gå runt traderas regler om att det är förbjudet att sälja piratkopior.
 
Man ser ju att han själv skurit sönder etiketterna och medvetet lämnat kvar precis så mycket att man kan känna igen Makita-loggan.. väldigt fult sätt att försöka komma undan Traderas piratkopie-policy.
 
Auktionen är nu borttagen.
 
Nu (9:45) är annonserna borta i alla fall.
 
Daniel78 skrev:
Auktionen är nu borttagen.
Ja jag såg just det, tänkte kolla lite närmare på bilderna, gick snabbt för tradera att radera dem den här gången, brukar ta en smärre evighet vanligtvis. :rolleyes:
 
arwid skrev:
Ja jag såg just det, tänkte kolla lite närmare på bilderna, gick snabbt för tradera att radera dem den här gången, brukar ta en smärre evighet vanligtvis. :rolleyes:
Även hans Bosch-auktion är borttagen.

Jag kan inte heller hitta några av hans andra auktioner, så troligtvis har dom stängt hans konto.

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=640871
 
Redigerat:
Ja jag såg just det, tänkte kolla lite närmare på bilderna, gick snabbt för tradera att radera dem den här gången, brukar ta en smärre evighet vanligtvis. :rolleyes:
Det var den här modellen, ni kanske känner igen soffan också :|
 
  • 128906501_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Han har sålt flera gröna vinkelslipar utan etikett tidigare, och har skrivit i beskrivningarna att det kan vara Makita..

Denna var snygg:
http://www.tradera.com/vinkelslip-125-mm-ny--auktion_301806_143330197
Titta på den 2:a bilden.

Och så har svinet mage att kommentera på det negativa omdöme han fick på denna auktion med att lappen "slitits bort", man ser klart och tydligt att han skurit bort den övre delen på etiketten där loggan satt...
 
Han har sålt en hel del elverktyg på Blocket genom åren också...
 
Daniel78 skrev:
Man ser ju att han själv skurit sönder etiketterna och medvetet lämnat kvar precis så mycket att man kan känna igen Makita-loggan.. väldigt fult sätt att försöka komma undan Traderas piratkopie-policy.
Det var väldigt tydligt att han har skurit bort vissa delar av märkena när man studerade bilderna lite närmare. Jag har handlat av den här säljaren en gång och fick då en äkta maskin så han säljer inte bara skräp, var ett tag inne på att köpa en vinkelslip av honom också tur att det aldrig blev av. :wow:
 
Brukar inte köpa av någon med så mycket negativa. Skojare skall man inte handla av även om de ibland skickar riktiga grejer. Det ger lätt en felaktig bild samt att alla är "rädda" för negativa omdömen och säkert inte alltid ger negativt även om de vill.
 
raveper skrev:
Brukar inte köpa av någon med så mycket negativa. Skojare skall man inte handla av även om de ibland skickar riktiga grejer. Det ger lätt en felaktig bild samt att alla är "rädda" för negativa omdömen och säkert inte alltid ger negativt även om de vill.
Jag brukar inte heller köpa av folk med mycket negativa omdömen av ren princip men då det begav sig var det värt att chansa pga priset, då hade han inte så många negativa omdömen heller som nu.;)

Sedan har du rätt i att många väljer att inte ge negativt omdöme pga att de är rädd för att få negativt omdöme tillbaka vilket är tråkigt det gör att många väljer att inte ge omdöme alls vilket ger en missvisande bild av säljare som missköter sig.
 
arwid skrev:
Sedan har du rätt i att många väljer att inte ge negativt omdöme pga att de är rädd för att få negativt omdöme tillbaka vilket är tråkigt det gör att många väljer att inte ge omdöme alls vilket ger en missvisande bild av säljare som missköter sig.
Hämd-omdömen är väldigt vanligt, tyvärr så kan man inte "överklaga" ett omdöme heller enligt Traderas regler.

Jag har hundratals saker via Tradera, men har bara lämnat ett par negativa omdömen, just för att jag sett att personerna som inte skött sig lämnad hämd-omdömen, och eftersom jag bara har typ 200 positiva omdömen (100%), så märks ett eller två negativa rätt snabbt :(
 
Dock brukar man ju kunna utläsa om det är ett hämndomdöme, eller ej.
Men visst är det tramsigt. :) Och 100% ser ju bättre ut än 99%.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.