Vi har också en riktigt dålig upplevelse av LB-hus (pågående). En fråga, har ni också haft JSproduktion som underleverantör?
 
Vi har inte haft dessa.
 
Hej!
Finns det någon som har erfarenhet med LB-Hus i Stockholm?
Kan man lita på dem?
Tack
 
H
Fick dålig känsla redan på Husknuten av LB hus, totalt oengagerad säljare. Gick därifrån redan efter några minuter.
Jag har gjort en checklista utifrån våra erfarenheter i 10 punkter som ligger uppe på här, sök på checklista.
Själv valde vi Trivselhus, bra hus med en bra konstruktion och en fantastisk engagerad säljare Camilla.
 
H
M Mickepet skrev:
Finns det någon hustillverkare som inte har någon som varnat för företaget? Listan på alternativ krymper drastiskt.
Vilken rekommenderas? Visst i en perfekt värld skulle ett husköp vara bekymmersfritt men måste tillverkare göra om minskar det vinstmarginalen och jag far full förståelse om de bara vill göra kostmetiska putsändringar (istället för att riva och göra rätt). Sedan blir det mer problematisk om man bor i bostadsrätt då man ej äger fastigheten utan bara rätten att bo där (som en hyresgäst) så egentligen borde det vara styrelsen som skulle bråka.(varför så inte sker då de är de som främst egentligen borde vara intresserade att få fel rättade) Det är synd för man väljer husfabrikörer för att man litar på att de har sådan kvalitetskontroll och kompentens att fel inte ens kan uppkomma.(det borde vara i allas intresse)
Jag har gjort em checklista utifrån våra erfarenheter i 10 punkter som jag tror kan hjälpa till när ni väljer hus och husleverantör. Sök på checklista eller skicka ett PM till mig.
 
Tror nog att en bra checklista ska innehålla mer än 10 punkter :D

När jag köpte hus var min checklista..... 100 punkter ;)
 
H
Appendix Appendix skrev:
Tror nog att en bra checklista ska innehålla mer än 10 punkter :D

När jag köpte hus var min checklista..... 100 punkter ;)
Det är skillnad på checklista och checklista.
Om du läster min checklista så förstår du kanske. Nu kommenterade du något som du inte har läst.
 
H HEM2121 skrev:
Det är skillnad på checklista och checklista.
Om du läster min checklista så förstår du kanske. Nu kommenterade du något som du inte har läst.
Jag har inte lust att leta efter en annan checklista. Lägg upp de 10 punkterna här istället...
 
H
Appendix Appendix skrev:
Jag har inte lust att leta efter en annan checklista. Lägg upp de 10 punkterna här istället...
Helt upp till dig. Du har ju byggt och har ingen användning av den, du är bara nyfiken och då får du söka själv.
 
Redigerat:
Själv är jag supernöjd med Lb hus och framförallt säljaren mikael i gbg
 
H
Gais2020 Gais2020 skrev:
Själv är jag supernöjd med Lb hus och framförallt säljaren mikael i gbg
Svårt att få någon tyngd med den kommentaren när när man är helt ny på forumet med ett inlägg.
 
H HEM2121 skrev:
Svårt att få någon tyngd med den kommentaren när när man är helt ny på forumet med ett inlägg.
Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter. Kräver inte att någon skall tycka om det som skrivs men om jag nu haft goda erfarenheter av mikael i gbg så vill jag gärna förmedla det. Mikael är mycket bra.
 
H
Gais2020 Gais2020 skrev:
Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter. Kräver inte att någon skall tycka om det som skrivs men om jag nu haft goda erfarenheter av mikael i gbg så vill jag gärna förmedla det. Mikael är mycket bra.
Skriv gärna in mer information i din profil, ser seriösare ut när man är ny medlem. Det tar tid och många inlägg innan man får tyngd i sina kommentarer speciellt med varningar och rekommendationer.
 
H HEM2121 skrev:
Skriv gärna in mer information i din profil, ser seriösare ut när man är ny medlem.
Ok
 
Otroligt missnöjd med LB-hus, över 2 års väntan att få ett byggfel åtgärdat. Totalt värdelös återkoppling från LB-hus.

Skulle aldrig rekommendera någon att bygga med dem, har i skrivande stund inte fått allt åtgärdat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.