men vet man inte om man klarar av avbetalningarna tar man väl inte ett lån?
 
Precis rätt! Men tyvärr är det många som inte tänker så långt...
 
Kan väl bara stämma in i kören angående kvik i kk.
Vi fick iofs nästan allt i första vändan, men det som var restat har vi plockat upp undan för undan när vi ändå varit där i krokarna. Vitvarorna var väldigt problematiskt att synka tid och hjälp med uppbärning innan de äntligen fick till det. Så det var tur att vi inte planerat in allt renoveringsarbete i detalj. Det måste väl egentligen vara likadant på alla kvik-butiker antar jag, för det måste väl vara danskarna som inte kan leverera som är det stora problemet?
 
Har haft lite strul med Kvik i Barkaby. Men de är trevliga och hjälpsamma i alla fall. Kvik är en rätt ny franchise-kedja i Sverige. De som driver firmorna är nya på det hela. Det märks.
 
Vortex skrev:
Kan väl bara stämma in i kören angående kvik i kk.
Vi fick iofs nästan allt i första vändan, men det som var restat har vi plockat upp undan för undan när vi ändå varit där i krokarna. Vitvarorna var väldigt problematiskt att synka tid och hjälp med uppbärning innan de äntligen fick till det. Så det var tur att vi inte planerat in allt renoveringsarbete i detalj. Det måste väl egentligen vara likadant på alla kvik-butiker antar jag, för det måste väl vara danskarna som inte kan leverera som är det stora problemet?
Jo, enligt butikschefen (som vill fick tag på till sist) är problemet att danskarna inte kan leverera tillräckligt. Men vet man om det så sätter man väl ett senare leveransdatum?
Det var jäkligt tur för oss att vi inte rev ut hela köket när vi trodde att vi hade fått alla grejerna för isåfall hade vi fått stå utan kök i flera veckor.

Sen är det hela den nonchalanta attityden som stör mig mest tror jag. De anställda på kvik verkar ta det hela med en axelryckning och typ "jo men så är det ju att köpa kök". Det tycker jag är riktigt dålig service.

Om jag vet från början att leveranstiden är 8 veckor så gör det ingenting för då kan man planera utifrån det. Men om man säger att leveranstiden är 4 veckor och sedan restar halva köket i fem veckor, det är då det börjar bli irriterande.

Nu har vi äntligen fått till nån slags kompensation, vi ska få inredning för 5000. Men fortfarande saknas bänkskiva och kyl/frysar. Och jag hoppas verkligen att bänkskivan kommer i slutet på nästa vecka vilken var det sista budet vi fick.

Jag kan lägga upp bilder på det stackars köket när det är färdigt ;-)
 
Kan tillägga att jag när jag beställde båda mina IKEA-kök tidigare har det gått åt helvete. Första gången fick jag ett brev samma vecka som leveransen skulle ske som sade att den var försenad minst en månad. Då hade vi rivit köket. Det var före jul. I april året efter hade sista delarna kommit. Andra gången ändrade de utformning av Abstrakt mitt i vår leverans, så när vi behövde komplettera med luckor samma månad som vi fick leverans så fanns de inte. Bemöttes mycket nonchalant bägge gångerna, tills vi gick högre upp i organisationen. Då fick vi nya luckor till hela köket som dessutom lackades högblanka på valfri lackeringsfirma och IKEA tog kostnaden.
(Jag har en hustru som kan vara VÄLDIGT övertygande när hon förhandlar)
 
Innan vi beställde kök så var vi på Kvik. De ritade upp köket och kom med en offert. Vi bad om lite ändringar på ritningen och ny offert. Undertiden så besökte vi ytterligare några köksfirmor, fick offerter och ritningar. Vi bestämmde oss för Jke kök.

Kvik hörde inte av sig med den nya offerten. Men de ringde härromdagen (6 mån försent) och frågade hur det gick med köket? .... Tja, det har varit färdigt i 4 månader nu men tack för hjälpen!

Sånt är livet!
 
Ser ut som om vi måste lita till min hustrus förhandlingskompetens igen. De svarta granitskivor som Kviks underleverantör presterat var under all kritik. 51,000 kr gör att man faktiskt vill ha 100% kvalitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.