Vi beställde vårt Kvik kök den 7/8 och blev lovade leverans den 25/8 för då skulle vi ha en vecka på oss att bygga ihop köket innan bänkskivan skulle komma (en vecka senare alltså).

Dagen innan leverans ringer vi och kollar så allt är ok, eftersom vi var tvugna att hyra en liten lastbil att frakta hem köket i. Vi kunde komma och hämta köket kl 16. Dagen efter ringer vi igen bara för att dubbelkolla, då verkar personalen inte ha nån aning om att vi ska hämta vårt kök och frågar om vi kan komma kl 18 och hämta det.
Eftersom vi hade hyrt en bil fick vi ändå komma kl 16.

När vi kommer dit saknas nästan alla luckor (vi fick med oss 2 av 8 och tre lådfronter av 6) det hade de kunnat informera oss om innan men de sade inte ett ord om det när vi ringde. Vi blev lovade att få resterande saker helgen efter.

Vi packar iallafall ihop alla grejer och åker hem (vissa saker har inget emballage, alla skruvar och gångjärn får vi i en plastpåse).  

Väl hemma märker vi att vi har fått fel socklar. Eftersom man bygger socklarna först kan vi inte bygga ihop köket. Hela första helgen kan vi alltså inte ägna åt något bygge. (grejen är att de socklar vi hade beställt kostade dubbelt så mycket som de vi fick också).

Vi fick kontakt med någon tillfälligt ansvarig på Kvik någon gång efter helgen, berättar hela historien och han kommer hit med socklar så vi kan börja bygga ihop stommarna.

helgen efter åker vi tillbaka till Kvik-butiken (i Kungens Kurva Stockholm) och ingen vet vilka vi är eller vad det är vi ska ha. Vi får själva säga till om vad som fattas (bland annat toppskåp med belysning och så alla luckorna). Får med oss ett par grejer men resten är "restade", de ska komma på tisdagen och vi ska få det hemkört på onsdagen.

Onsdagen kommer men ingen hör av sig från Kvik. När vi ringer får vi reda på att grejerna är "restade" och ska komma nästa tisdag.... och så fortsätter det, och fortsätter.

Dessutom beställdes vår bänkskiva inte förän tre veckor efter att vi beställt köket (av någon underlig anledning eftersom vi ritade upp allting samtidigt som vi ritade upp köket, men det fick vi inte veta förän en vecka innan vi skulle hämta köket) vilket innebar att bänkskivan skulle komma den 23:e september. Den väntar vi fortfarande på och har inte fått något besked om när den ska komma.

Senast vi var där var förra helgen, då hämtade vi luckorna till toppskåpen, men fick inte med några gångjärn, tre av lådfronterna är fortfarande "restade" och har varit det i fem veckor nu.

Så som läget är nu har vi ett halvfärdigt kök som är betalt, ingen från Kvik verkar vara intresserade av att leverera de saker som vi fortfarande inte har fått och ingen verkar ens ha koll på vad de har eller inte har levererat till oss. De verkar totalt ointresserade av att ge oss någon som helst service, säger att de ska ringa, köra hem saker etc. men hör inte ens av sig. Den enda kontakten vi har med dem är när vi ringer eller åker dit.

Vi har handlat kök för 80 000 och då kan man väl förvänta sig någon service! Det är inget direkt fel på köket utan bara personalen.

Så om det är någon här som funderar på att handla ett Kvik kök kan jag verkligen inte rekommendera Kvik i Kungens Kurva. Hade vi vetat att det skulle vara så struligt hade vi definitivt köpt ett kök någon annanstans!  >:(



 
Va tråkigt för dej!
För mej har det alltid fungerat. Har iofs enbart köpt stommar.
Men har gjort det till tre stycken kök!
 
Varför har du betalat innan det är levererat?
 
Hej!
Visseligen var det bara en fläkt jag köpte där, men jag upplevde lite samma sak.

De sa leveranstid en vecka, men det drogs ut till tre veckor. Dessutom kunde de bara gissa när den skulle komma - det blev klart först när de öppnade leveransen från DK varje måndag. Denna fläkt var sedan svår att montera (inte deras fel) och dessutom fabriksskadad och varje gång fick vi ta oss ut till Kvik, men några av personalen i affären var inte sådär värst intresserad av att hjälpa till, det kändes som de gjorde det för att de måste. När vi köpte den dock, då var det andra bullar. Nu ska jag inte vara elak, för alla var inte så, men ändå!
 
vedeldaren skrev:
Varför har du betalat innan det är levererat?
Vi har betalat handpenningen och resten har vi på resurs-bank. Första fakturan skulle komma en månad efter leveransen av köket, nu har fakturan kommit men inte hela köket. Så för Kvik spelar det ingen roll om vi har betalat eller inte, om vi håller inne pengarna skadar det ju inte dem ändå.
 
mish skrev:
Hej!
Visseligen var det bara en fläkt jag köpte där, men jag upplevde lite samma sak.

De sa leveranstid en vecka, men det drogs ut till tre veckor. Dessutom kunde de bara gissa när den skulle komma - det blev klart först när de öppnade leveransen från DK varje måndag. Denna fläkt var sedan svår att montera (inte deras fel) och dessutom fabriksskadad och varje gång fick vi ta oss ut till Kvik, men några av personalen i affären var inte sådär värst intresserad av att hjälpa till, det kändes som de gjorde det för att de måste. När vi köpte den dock, då var det andra bullar. Nu ska jag inte vara elak, för alla var inte så, men ändå!
Precis det där känner jag igen. Leverans varje måndag, sen får man hoppas att grejerna har kommit.
Jag tror däremot att de bara lämnar ut grejerna till första bästa kund som kommer förbi. Har man ingen möjlighet att komma och hämta sina saker på tisdagen riskerar man alltså att bli utan. För inte kan det ta fem veckor att få några vanliga ordinära lådfronter?
 
R
Resurs Bank? Som i fetaste räntorna norr om ekvatorn? Köper man kök på avbetalning? Jaha. Jag tycker att det räknas som lyx och jag köper inte lyx på avbetalning. Känns lite socialfallsvarning. Som att köpa plasma-TV från SIBA för 1000:-/månad i 36 månader. Sen får man krubba gröt i tre år.
 
RicoRider skrev:
Resurs Bank? Som i fetaste räntorna norr om ekvatorn? Köper man kök på avbetalning? Jaha. Jag tycker att det räknas som lyx och jag köper inte lyx på avbetalning. Känns lite socialfallsvarning. Som att köpa plasma-TV från SIBA för 1000:-/månad i 36 månader. Sen får man krubba gröt i tre år.
Det finns ingen anledning att vara spydig, vi har 100 000 liggande så vi kan betala av köket på studs om vi vill. Dessutom är det räntefritt upp till 12 månader. Pucko!
 
RicoRider skrev:
Resurs Bank? Som i fetaste räntorna norr om ekvatorn? Köper man kök på avbetalning? Jaha. Jag tycker att det räknas som lyx och jag köper inte lyx på avbetalning. Känns lite socialfallsvarning. Som att köpa plasma-TV från SIBA för 1000:-/månad i 36 månader. Sen får man krubba gröt i tre år.
Räknar du kök som lyx? Enligt min erfarenhet är kök något som ingår i praktiskt taget alla hus, så det får nog räknas som tämligen standardmässigt.
 
RicoRider skrev:
Resurs Bank? Som i fetaste räntorna norr om ekvatorn? Köper man kök på avbetalning? Jaha. Jag tycker att det räknas som lyx och jag köper inte lyx på avbetalning. Känns lite socialfallsvarning. Som att köpa plasma-TV från SIBA för 1000:-/månad i 36 månader. Sen får man krubba gröt i tre år.


Till RicoRider:[smiley=angry.gif]

Det finns säkert nått annat forum på nätet som passar din typ av inlägg.
En ursäkt från din sida vore nog på sin plats!!




Nu till ursprungsproblemet:

STÄLL KRAV PÅ KVIK!!

Dom får ju kompensera er för detta!

Skriv ner vad som har hänt och presentera dina kostnader för deras förseningar ( räkna även med din egen arbetstid då du skulle monterat köket).

Ta med detta till butiken och ställ krav på ekonomisk kompensation.

Om detta inte funkar skriv brev till Kvik och ställ krav.
 
Eller säg att ni ska ha massa mer saker så får ni dem eftersom dom inte har nån koll. Sen säljer ni allt extra nu har plockat hem! :D

Nämen seriöst, skriv ner vad som har hänt och kräv kompensation.
 
Nu har vi precis ringt igen, våra saker skulle förstås finnas inne men "jag får inte tag på lagerkillen" och "vi kör hem det till er i veckan" var standardsvaret vi fick.
Så nu har vi skrivit ett långt mail till butiksinnehavaren och bett honom kontakta oss omgående. Det går visst inte att få tag på honom när man ringer dit så vi hoppas att mail funkar bättre.
Så nu är det väl bara att vänta och se vad som händer. Och att vi slipper vänta fem veckor till på att få våra grejer som fattas.

Men vad gör man om de bara fortsätter låtsas som ingenting?
 
Funderar på att ta med några restaurangnotor också och kräva dem på ersättning för omkostnaderna det blir att inte kunna använda köket ;-)
 
Jodå det är räntefritt, en uppläggningsavgift på 295 kr, men det är ju småpengar. Känns skönt att ha den där bufferten på 100 tk när man ändå kan betala en tia i månaden på köket.
 
Ett litet inlägg.. Det luriga med att köpa ränte fritt, eller "köp nu- betala om ett halvår" är att om man inte klarar av avbetalningarna, DÅ blir det dyrt. Ofta är det Finax, eller nån annan ockrare som ligger bakom de här lånen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.