Visst, men tyvärr orkar jag inte rackla och kröka 600 tretumsspikar. Nog mycket jobb att dra dit nya klammer.

Måste beställa nya skruvklammer, någon som vet vilka som håller måttet? Thorsman? Schneider?
 
jeppeknaster skrev:
Visst, men tyvärr orkar jag inte rackla och kröka 600 tretumsspikar. Nog mycket jobb att dra dit nya klammer.

Måste beställa nya skruvklammer, någon som vet vilka som håller måttet? Thorsman? Schneider?
Det räccker väl med 2 1/2 "
 
Elkludde skrev:
Det räccker väl med 2 1/2 "
Oavsett spiklängd så ska de krökas korrekt vilket kräver ett visst handlag. Risken är stor att man skadar slangen med hammaren eller spiken.
 
Måste du ta bort jula-skräpet? Räcker det inte att sätta något riktigt över/bredvid och låta skräpet sitta kvar?
 
Jo, det får sitta kvar och så kompletterar jag med nya klammer
 
Risken med spik är inte så stor. Möjligen om man har använt skräpslang.
 
Slangen går inte sönder kör med 2 1/2 spik slå varsamt spiken behöver inte gå ner helt vid huvudet
 
Vågar man lita på någon plastklammer om man ger dem 20 år?
 
Köpte en borrhammare på jula som inte gick att ställa om så den slutade snurra... Efter mycket våld lyckades han vrida om vredet, var på jag frågade. Du tror inte något är sönder? Nej bara trög plast, men inte funkade den ändå...

Åkte tillbaka och var ännu argare och fick till svar det är bara maskiner. Säljaren sa jag köpte en ny bil och den återkallades...
 
En liten uppdatering. Efter att ha ringt Jula förra veckan för att höra varför de inte hört av sig angående mitt klagomål i juni så var det ingen där som kände till nåt... -Men om du skickar in en bild på problemet och produkten (samma sak om ni frågar mig) så ska vi kolla på det.

Mailade in bilder och fick sedan svaret:
"Hej!
Vi känner inte igen detta problem med denna produkt.
Ta med förpackningarna samt några av de trasiga klamrarna till närmsta varuhus och reklamera dem. Glöm inte att ta med kvittot."

Mitt svar:

"Men snälla ni. Inte har jag kvar kvitton på klammer, som jag dessutom köpt i olika omgångar, i över ett år... Har två förpackningar kvar av sammanlagt 7-8 st. Resterande skitklammer sitter monterade väl synligt (bara att komma och titta). Ett antal är reda inbyggda. Och anledningen till att ni inte känner till problemet är att 99% av kunderna garanterat redan har byggt in skiten och idag har de inte en aning om att deras sladdar sitter löst inne i väggen... Som tur är har inte jag gjort det. Än.

Med tanke på det jävulska merarbete jag nu har framför mig med att byta runt 600 av era skitklammer så tycker jag att det är förbannad ynkedom att jag bara ska få pengarna tillbaka (eftersom jag inte har kvittona kvar kommer jag dessutom inte få ett dyft). Dessutom har jag fått vänta sen i juni med ett svar från er och när jag ringde i veckan så var det inget mannen i kundtjänst kände till... Hallå!


Har ni något hum om marknadsföring och hur man hanterar väldigt missnöjda kunder så kan ni bättre än att erbjuda "pengarna tillbaka".


Under tiden ni funderar kan ni läsa här:


http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/196527-varning-julas-skruvklammer.html

Mvh
Jesper, en (än så länge) trogen Julakund"



Jula svarar:

"Hej!
Utan kvitto eller annan inköpshandling som styrker inköpsdatum så kan vi tyvärr inte hjälpa er."


Så enkelt var det för dem att slippa ta ansvar för sina skitprodukter. Ni har väl sparat era klammerkvitton?:)
 
Har samma problem med Julas spikklammer,rena skiten spricker på samma ställe som skruvklammer
Har inte försökt att reklamera,men skall kolla om jag har kvitto kvar o i så fall göra ett försök
att kundtjänst inte känner till problem är nog bara ett sätt att försöka komma undan reklamationer

Jag handlar gärna på Biltema i stället för Jula där är det betydligt lättare o trevligare att reklamera en produkt

Deras klammer håller!
 
Det är också väldigt svårt för jula att verifiera att produkten är deras? För Anslut säljs ju av flertalet stora butikskedjor i Sverige..... (obs INTE)
 
Förrestean, saxat från konsumentverket:

"Om du vill klaga på en vara eller använda garanti, öppet köp eller bytesrätt du fått av en butik måste du kunna bevisa att du har köpt en viss vara i butiken, när du har köpt den och till vilket pris. Ett kvitto är ett enkelt sätt för dig att bevisa detta. Men du är inte tvungen att ha kvar kvittot för att använda dina rättigheter. Kan du bevisa ditt köp på något annat sätt går det också bra. Det kan till exempel vara med ett kontoutdrag eller en kontokortsslip."

Det kan tyvärr vara svårt att bevisa att det är just den produkt du köpt, framförallt om man handlat mer än en sak.
 
De flesta affärskedjor brukar kunna få fram kvittot ur sin databas på ett par minuter om de söker på ditt kontokortnummer. Har aldrig provat det på Jula, men på andra ställen.
 
Men jag skulle vilja slå ett slag till för spiken, det går snabbare att slå i en spik, och köka den, än att skruva i en klammer. Det är billigare, och det håller mer garanterat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.