Har fäst alla mina flexslangar med Julas klammer "Anslut". Nyss såg jag att en hade gått av och tänkte då att den farit då jag av någon anledning ryckt loss slangen. Men sen började jag gå runt och titta, och överallt där jag klamrat är klammern sprucken... På vissa ställen hänger slagen löst då klammern gått av helt och fallit av utan att jag rört den.

En jävla tur att jag inte hunnit bygga igen väggarna eller taken (bara isolerat). Nu är det bara att börja byta 5-600 klammer....

Någon som har tips på hur jag går vidare med min reklamation? Vill ju knappast ha en massa nya askar skitklammer. Hur kan man bli kompenserad för en sån här sak? (egentligen borde man inte ha nån kompensation när man är så korkad att man köper och bygger in billigt skit)

Lider med de som redan byggt in skiten.

bild (14).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild 15.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Men vilken skit...
Har själv gått i Anslut-minan flera gånger. Tänker att det säkert fungerar lika bra som riktiga märken. Men oftast blir jag beskviken.
Men detta är ju i en klass för sig självt... Känns som att det är ett material fel, att de är för gamla, eller förvarats fel....
Tyvärr tror jag inte att jula kommer ersätta något annat än kostnaderna för klammrarna... Arbetstiden får du stå för själv. Men det kan ju vara värt att försöka, du kanske kan få något extra för besväret.
Jula brukar inte vara knyssliga vad det gäller reklamationer, har aldrig varit med om de kräver att man tar en ny likadan vara igen, utan de har alltid gett mig tillgodo eller kontanter.

Riktigt surt, men tur att du upptäckte det innan skivorna åkte på....

Mvh

Stefan
 
En helt annan sak, men samma märke. Min elektriker har avråder alla helt från att köpa elprylar av märket Anslut. Dessa är av såpass dålig kvalitet att de kan vara farliga.
 
Kör med spik (60mm) som du bockar med viss försiktighet så du inte klämmer ihop slangen.

De där klamrarna skulle troligen ha spruckit på samma sätt om 5 eller 10 år, även om de varit av bättre kvalitet.
 
Till saken hör att klammern är köpt vid tre olika tillfällen med säkert 3-4 månader mellan så det verkar inte ha med en feltillverkad batch att göra. Garanterat skit rakt igenom. Problemet är att jag har isolerat så det är bara att ta bort all isolering, byta klammer och sen sätta dit allt igen. Säkert inte mer än 3 dagars härligt heltidsjobb så här när man har tusen andra saker att göra. Fy fan så trött jag blir. Både på Julas skit och mig själv.

Just nu känns det som att jag vill ta hit en hantverkare som byter alla klammer och sen skicka räkningen till Jula...
 
hempularen skrev:
Kör med spik (60mm) som du bockar med viss försiktighet så du inte klämmer ihop slangen.

De där klamrarna skulle troligen ha spruckit på samma sätt om 5 eller 10 år, även om de varit av bättre kvalitet.
Tror närmare bestämt att det är Julas vd som får komma hit och bocka spik :)
 
Vad gör det om klammern å sönder bakom isoleringen?????
 
  • Gilla
Mekaniker
  • Laddar…
Det gör ganska mycket då jag inte ens dragit FK:n än. Tänker inte bygga in skit till eftervärlden.
 
Mikael_L
Jula hade anslut-uttag skitbilligt, typ 19:- (dubbla, infällda jordade) för ett tag sen, jag köpte ett på prov och tänkte att om det verkar OK kanske jag köper några till och sätter på "osynliga" ställen där jag inte kommer koppla utrustning så frekvent.

Men riktigt skräpigt var det. Man måste nästan ha hammare för att få in en kontakt! :eek:
Och anslutningsterminalerna kändes också rätt undermåliga.

Och jag dissar inte prylar bara för att dom kommer från tveksamma ställen eller är billiga.
Jag gjorde exakt samma sak med ett uttag jag hittade på Lidl. Och det uttaget var jättebra, helt rätt känsla när man sticker i och tar ur stickkontakten och jättetrevliga och lättarbetade snabbanslutningar. Men när jag återvände för att köpa några till (att ha på undanskymda mindre viktiga ställen) var dom givetvis slut.

Sen har jag köpt klammer från elbutik som verkligen inte var bra. Inte riktigt lika usla som dina anslut, bara två har brutits av såsom dina, men det var liksom ingen "fjong" i dom. Dom spänner inte åt riktigt.
 
Snailman
Mikael_L skrev:
Jag gjorde exakt samma sak med ett uttag jag hittade på Lidl. Och det uttaget var jättebra, helt rätt känsla när man sticker i och tar ur stickkontakten och jättetrevliga och lättarbetade snabbanslutningar. Men när jag återvände för att köpa några till (att ha på undanskymda mindre viktiga ställen) var dom givetvis slut.
Var det enkeluttag som var förpackade fyra st i en kartong? (köpte några sådana på lidl men har inte provat dem ännu)
 
Kan det vara Julas clips med spik som har gjort samma sak för mig,samtliga har spruckit på samma sätt
halva sitter kvar på kabeln o halva i väggen med spiken,Troligen är det Anslut skit
har även köpt på Biltema så jag vet inte vilka som gått sönder,är det någon som har erfarenhet av Biltemas Clips ?
 
Krök en tretumsspik runt slangen, då sitter den garanterat. Blir inte bättre med klammer.
 
Mikael_L
Snailman skrev:
Var det enkeluttag som var förpackade fyra st i en kartong? (köpte några sådana på lidl men har inte provat dem ännu)
Låter som det.
Dom hade en anings speciell ram, som det skickades med både dubbelram och enkelram att välja från.
 
Mikael_L
jeppeknaster skrev:
Var det dessa Mikael? Sitter just och ska beställa...

[länk]
Jag körde med spikklammer, så det var garanterat inte den.
Men jag tror det var ett annat märke också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.