hsd
Har Du frågat i butik eller mejlat kundtjänst
 
hsd hsd skrev:
Har Du frågat i butik eller mejlat kundtjänst
Jeg har spurgt i butikken - og de var sådan set flinke nok. Ingen af de to ting findes overhovedet i deres system, men de sendte en intern besked videre i systemet. Siden har jeg ikke hørt noget.
 
hsd
Det är förstås tråkigt om de inte har reservdelar. Men jag skulle inte kunna säga att det är super service. Men det är ändå viktigtare hur de löser garantiproblem. Att hålla med reservdelar är dyrt. Så man får snarare se det som bonus.
 
K karlmb skrev:
Jag tyckte du just svarade på frågan själv.
Svarade på vad? Att Jula inte skickar med specialverktyg? Det tycker jag inte att dom ska.
Specialskruvarna sitter där av en orsak. Justerar man förgasaren fel så kan man förstöra motorn totalt.
 
Steen P Steen P skrev:
Jeg har opdaget et nyt problem i forhold til Jula (Meec): De har ikke reservedele.
Köpte en ny tank till min grästrimmer.
 
L Leevi P skrev:
Svarade på vad? Att Jula inte skickar med specialverktyg? Det tycker jag inte att dom ska.
Specialskruvarna sitter där av en orsak. Justerar man förgasaren fel så kan man förstöra motorn totalt.
Isåfall ska man väl inte ta betalt för att leverera med korrekt inställning.
 
K karlmb skrev:
Isåfall ska man väl inte ta betalt för att leverera med korrekt inställning.
Tur att Jula backade
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
[länk]
Blot en status - de er også ganske flinke i kundeservice, men lige den her situation er lige nu i denne status:

Tack för din förfrågan av reservdel. Tyvärr är det osäkert om vi kan leverera önskad reservdel. Vi kommer kontakta dig med besked.

De har bestilt den og jeg vil få besked når det kommer. Jeg har i forvejen fortalt dem at det ikke haster (græsset begynder næppe at gro før en gang omkring april, så det kan vente). Men en del af min pointe holder: De har ikke reservedele. I dette tilfælde tre lidt specielle maskinskruer (teknisk set er det bolte med skruehovede).
 
Steen P Steen P skrev:
Blot en status - de er også ganske flinke i kundeservice, men lige den her situation er lige nu i denne status:


Tack för din förfrågan av reservdel. Tyvärr är det osäkert om vi kan leverera önskad reservdel. Vi kommer kontakta dig med besked.


De har bestilt den og jeg vil få besked når det kommer. Jeg har i forvejen fortalt dem at det ikke haster (græsset begynder næppe at gro før en gang omkring april, så det kan vente). Men en del af min pointe holder: De har ikke reservedele. I dette tilfælde tre lidt specielle maskinskruer (teknisk set er det bolte med skruehovede).
Jag tycker du dömer Jula för hårt bara för att de saknar reservdelar.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tycker du dömer Jula för hårt bara för att de saknar reservdelar.
Okay, og undskyld for det er ikke min mening at dømme nogen - ej heller Jula.

For mig drejer det sig mere om at man skal være opmærksom på det, sådan at hvis man køber værktøj der indeholder specielle dele, så er det ikke sikkert at man kan få de dele hvis uheldet er ude.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tycker du dömer Jula för hårt bara för att de saknar reservdelar.
Det er ikke min hensigt. Jeg vil godt rose Jula for at dække skaden på garantien, men de gør det ikke nemt for sig selv. Jeg har fx lige afhentet den del som var beskadiget og som de havde bestilt inklusive skruer. Men det ser ud til at de bliver svigtet af deres leverandør for delen kom, men uden skruer. Så dem mangler jeg stadig, men det haster heller ikke fordi en röjsåg ikke er særlig anvendelig til snerydning.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Beloppet är som tidigare skrivits för lågt för att ARN ska ta upp det.

Jag skulle skicka en faktura till Jula och om så behövdes driva den hela vägen via inkasso/domstol(ar)/kronofogde.

Det är inte på något sätt värt besväret för denna skitsumma men jag skulle driva in pengarna ändå. Såna hyss som Jula håller på med ska utrotas!
På riktigt? Belasta domstolen för en pissumma
 
Det borde vara en lagstadgad konsumenträttighet att få köpa reservdelar, speciellt rätten att få köpa slitagedelar.
Vem skulle köpa en bil om det visade sig att det inte gick att byta däck eller bromsar?
Kan säljaren komma undan med att svara ”inte till det priset. Då får du köpa en dyrare produkt. ”
Det är en del av affärsidén att hålla låga priser genom att inte behöva lagt föra reservdelar.

Jula har ju dessutom det grå lågprissegmentet och sin röda Meec som är lite dyrare, men inte ens till sina fina röda Meec serie 😇 av produkter tillhandahålls alltid slitagedelar. Det är dåligt. 👎

Men det är förståeligt. En reservdel till motsvarande Bosch produkt kan kosta mer än Meec produkten (ny komplett produkt).

Vi behöver en ”Rätt Att Reparera” rörelse Jfr USAs right to repar.
Slit-och-släng-produkter bör förses med beräknad livslängd i timmar som tex lampor, så att konsumenter kan avgöra om produkten är värt ett inköp.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F
blackarrow blackarrow skrev:
Det borde vara en lagstadgad konsumenträttighet att få köpa reservdelar, speciellt rätten att få köpa slitagedelar.
Vem skulle köpa en bil om det visade sig att det inte gick att byta däck eller bromsar?
Kan säljaren komma undan med att svara ”inte till det priset. Då får du köpa en dyrare produkt. ”
Det är en del av affärsidén att hålla låga priser genom att inte behöva lagt föra reservdelar.

Jula har ju dessutom det grå lågprissegmentet och sin röda Meec som är lite dyrare, men inte ens till sina fina röda Meec serie 😇 av produkter tillhandahålls alltid slitagedelar. Det är dåligt. 👎

Men det är förståeligt. En reservdel till motsvarande Bosch produkt kan kosta mer än Meec produkten (ny komplett produkt).

Vi behöver en ”Rätt Att Reparera” rörelse Jfr USAs right to repar.
Slit-och-släng-produkter bör förses med beräknad livslängd i timmar som tex lampor, så att konsumenter kan avgöra om produkten är värt ett inköp.
Instämmer, men framför allt: det behöver saneras från såna avarter som finns på Jula. Dvs anställda som hånskrattar och servicepersonal som ljuger kunden rakt upp i ansiktet.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.