Jag beställde för en vecka sedan bla. ett antal radiatorer på Rinkabyrör. Dessa skeppades därifrån i Fredags. Om man tittar på tracking informationen så skeppades de med DHL och anlände på terminalen här i Stockholm i Lördags.

Sedan dess stått status på "avisering kund". Detta är min erfarenhet av Allt som kommer med DHL, de levererar överhuvudtaget inte någonting i rätt tid.

Tyvärr innebär detta att jag har svårt att handla av Rinkaby rör. Hade samma problem sist jag handlade av dem och har därefter handlat hos Sigro.se just av detta skälet. Nu hade jag tyvärr glömt bort att leveranserna inte fungerar och Sigros radiatorer var inget alternativ, fel avstånd från vägg till anslutning.

Nu letar jag efter alternativ leverantör och räknar med att annulera beställningen hos rinkabyrör.

Detta är himla tråkigt, Rinkaby rör har ett utmärkt sortiment till bra priser, men så länge de envisas med att utnyttja en transportör som inte fungerar så kan man inte handla där. Försökte nyss få Rinkaby att göra om leveransen med annan transportör, men de påstår att de inte kan kalla på någon annnan transportfirma.

Skall kanske tillägga att det är en teoretisk omöjlighet att få kontakt med aviseringsavdelningen hos DHL, de svarar överhuvudtaget aldrig i telefon.
 
Har inte haft några problem med att få tag på DHL. Har flera gånger fått de att leverera saker till mitt jobb eller så kan man åka till deras terminal och hämta upp sakerna på den tiden det passar.

Ser inte varför det ska bli en varning för RinkabyRör för det...
 
"Varning för Rinkaby rör" var väl att ta i, mina beställningar därifrån kommer fram utan problem. Kan du inte ringa det lokala åkeriet och kolla?
 
Jag har inte heller upplevt några problem med deras leveranser.

Hoppas att det löser sig.
 
hempularen skrev:
Jag beställde för en vecka sedan bla. ett antal radiatorer på Rinkabyrör. Dessa skeppades därifrån i Fredags. Om man tittar på tracking informationen så skeppades de med DHL och anlände på terminalen här i Stockholm i Lördags.

Sedan dess stått status på "avisering kund". Detta är min erfarenhet av Allt som kommer med DHL, de levererar överhuvudtaget inte någonting i rätt tid.
Vänta lite nu. Borde rubriken inte vara Varning för DHL? Du skriver ju själv att Rinkaby Rör har levererat varorna genom att de skeppades från dem på fredagen med DHL?

Se så, gå nu och skäll på rätt träd. ;)
 
Verkar det inte lite vettigare att varna för DHL om det är dom du är missnöjda med? Gör om och gör rätt - du borde åtminstone moderera din egen rubrik åt dig själv....

Rinkabyror är ju ett av de riktigt bra nätföretagen på VVS-sidan. Byggbo.se och Sigro.se är utmärkta komplement/alternativ till Rinkabyror - ingen av dom är billigast/bäst på allt.

DHL är förövrigt ett företag jag gillar - dom har klantat till samtliga leveranser av fönster till mig och det har jag tjänat många tusenlappar på.
 
Jag är lite i affekt det skall tillstås.

MEN Rinkabyrör envisas med att uteslutande utnyttja en tranportör som inte fungerar.

Deras transportör blir den svagaste länken, och det fäller tyvärr hela funktionen.
 
Varna för Rinkabyrör är inte schysst.
Det är ett av Sveriges bästa och pålitligaste nätföretag är min erfarenhet.
180 dagars full returrätt utan prisavdrag är det inte många andra än rinkabyrör som har.

Ny tycker jag hempularen gör om rubriken och varnar för DHL istället om han upplever att de är dåliga. Jag har iofs bara goda erfarenheter av DHL, men ändå.
.
 
Jo jag har chattat med dem, de skulle "skynda på" aviseringsavdelningen. Deras kundtjänst är det aldrig några problem att få tag i. Men jag vet från tidigare erfrenheter att deras kundtjänst har lika svårt att komma fram till aviseringen som jag som kund.
 
Byt rubrik!

Jag har handlat av Rinkaby stort som smått sedan forntiden och aldrig haft problem!
Jo,, en gång fick jag en rördel i fel dim. Jag ringde och påpekade det och dagen efter låg den nya pemkopplingen i en påse i brevlådan!
Den felaktiga fick jag behålla till en annan gång.


Däremot är DHL en bedrövelse för hur snabbt Rinkaby eller någon annan firma får ut sina prylar så fastnar dom ALLTID på en DHL terminal i allt från 1-14 dagar!

Sedan har dom mage och säga att dom ringt min mobil men ej fått svar(missade samtal i moben skvallrar om att dom yrar) och därför lagt godset åt sidan och i sinom tid skickas en avi ut...

Däremot mellan företag så fungerar det betydligt bättre så kan man så är tipset att ta godset till jobbet istället(särskilt om man bor i busken som jag);)
 
Jag har aldrig handlat hos Rinkabyrör men nog är leveransen en del av företagets produkt och det yttersta ansvaret för att leveransen fungerar ligger hos Rinkabyrör. Så visst är företagsnamnet i rubriken befogad men ordet varning är nog lite att ta i.
 
Rinkaby rör tycker jag är en mkt seriös och proffsigt företag både när man handlar i butiken (Jönköping) eller via nätet.

Däremot är DHL under all kritik...Sena leveranser, dåliga på att avisera, kan ofta inte få ngt vettigt besked om en vara "försvunnit" är min erfarenhet. Har blivit tvungen att gå över till posten (dyrare men fungerar mkt bättre).
 
håller med om att DHL är ursla, våran firma handlar av en grossist som envisades om att använda DHL med följd på försenad leverans mm, när vi hotade att sluta handla där bytte de frakt-bolag.
Tips, är ni flera som tycker rinkaby ska byta speditör, ring den, ju fler desto bättre
 
jag har oxå bara positivt att säga om rinkaby.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.