Bödde skrev:
Herregud vad jobbigt ni har haft det! Skönt med upprättelse och att rättvisa skipades till slut. Din skadeglädje är befogad och enligt mig helt legitim, han har bara sig själv att skylla!
Bra jobbat!
Känns faktiskt skönt att det börjar gå mot sitt slut :)
Byggaren fick många chanser att göra rätt för sig men han struntade i dom, så ja han får skylla sig själv.
 
  • Gilla
Bödde
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Skämtar du eller?

Hur tror du att han har råd med hus och tre bilar? Förmodligen inte för att han gör rätt för sig mot andra människor i alla fall. Det har den här tråden bevisat om inte annat.
Helt korrekt :)
 
Grattis till upprättelsen Isabel. Skönt att det finns lite rättvisa i världen iaf.
Och jag tycker att du har all rätt i världen att vara hur skadeglad som helst!
 
  • Gilla
Östlund och 1 till
  • Laddar…
Jösses, jag säger bara det, vilka skitföretag det finns.
Att drömmen om ett eget nybyggt hus kan bli så totalkvaddad, att de skyldiga försöker undandra sig ansvaret och att de som man betalat för att få hjälp mot precis sådant här inte tar sitt ansvar gör ju att man får ont i magen.

Jag lider med er och hoppas verkligen att det ordnar sig med de sista grejorna också.
 
Vilken soppa. Vi håller just på och tar in offerter från husleverantörer och det verkar som att vi kan stryka Borohus på förhand. Så, tack för varningen.
 
Mikael_L
Ja Borohus verkar kunna ge en skakig resa för stackars byggherrar.
Du hittar fler roliga trådar (mycket läsvärda för den som går i husbyggartankar) om du söker i forumet på "Borohus".

Och när du ändå håller på kan du även söka på "myresjöhus" och "myresjö", så hittar du fler fina reklamtrådar som får köparna att strömma till. :rolleyes:

Ja sånt här kallas alltså ironi ... ;)
 
H
Utan att läst hela tråden.
Vad händer om han säljer huset och pengarna "försvinner" har ni någon som bevakar era intressen?
 
Hej alla!

Ja, vi förväntar oss inte få några pengar men det känns ändå skönt att ha fått bekräftelse på att vi hade rätt :)
Jag har verkligen hatat huset pga all kamp vi har fått föra MEN nu när allt är klart så har vi ett läckert hus ;-)
Nu har vi alla intyg på att saker och ting är omgjorda av fackmän och fått ut slutbevis från kommunen.

Tyvärr håller vi på att sälja den pga jag fått ett riktigt drömjobb i Stockholm men när jag ser hur fint och ordentligt gjord det blev känns det tungt och ordet "pendling" låter väldigt lockande!

Ni som råkat ut för samma som vi ge inte upp, kämpa på för i slutändan kommer det att vara värt det :)

Ha en toppen sommar !
/ En glad Isabel76
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.