B BSOD skrev:
Jag sätter en påse kanelbullar på att det är billigt att laga den, om något är trasigt.

Det är väldigt enkel "elektronik". Termostat och överhettningsskydd. Ny beredare är väl runt 10 000 med rörmokare? Jag skulle nog avbeställt den där, och försökt få hjälp av nån lätt elinstresserad person med en multimeter.
Tack för tipset och peppen men jag får välja den enkla vägen den här gången.
Dom lätt elintresserade personerna jag känner är på semester.
20.900:- För en Nibe Compact-R 300 inkl demontering, installation och bortforsling och jag kan duscha varmt på Torsdag kväll. Som hittat :crysmile:
 
Redigerat:
B BSOD skrev:
Jag sätter en påse kanelbullar på att det är billigt att laga den, om något är trasigt.

Det är väldigt enkel "elektronik". Termostat och överhettningsskydd. Ny beredare är väl runt 10 000 med rörmokare? Jag skulle nog avbeställt den där, och försökt få hjälp av nån lätt elinstresserad person med en multimeter.
[="HarryStem, post: 4858007, member: 152735"]Tack för tipset och peppen men jag får välja den enkla vägen den här gången.
Dom lätt elintresserade personerna jag känner är på semester.
20.900:- För en Nibe Compact-R 300 inkl demontering, installation och bortforsling och jag kan duscha varmt på Torsdag kväll. Som hittat :crysmile:[/QUOTE]


Hmmm kanske får skicka en påse kanelbullar till dig.
Noll el fram till beredaren så med all sannorlikhet något med elen på väg fram.
Återkommer med facit när elektrikern varit här
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Sådär!

El funkar igen. Elektrikern kopplade förbi en gammal spökande kontraktor i elskåpet som inte används längre.
Dags att vänta lite nu då så får vi se om det blir nån värme i kranen
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Sådär!

Varmt i kranen igen!

Summa summarum.

Kolla så beredaren har el är ett jäkligt hett tips om någon skulle googla fram den här tråden :)

Beredaren ska bytas ut iaf när vi gör om tvättstugan men nu fick man lite andrum och kan planera bättre.

Tack för all hjälp!
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Det var något i den stilen jag undrade/föreslog i inlägget om timer…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.