Jätte kul att se bilderna!
Har allt gått bra med bygget och är ni fortfarande nöjda med Vårgårdahus och själva huset?
Finns det något negativt att säga om huset eller leverantör?
 
Vi är nöjda!! Köket är väl inte det ultimata med helt funktionellt,men det visste vi redan från början. Det får bli en senare historia att byta ut, det finns ju en del annat att göra innan det. Jag ska sätta in flera bilder lite senare om ett tag när vi fått lite bättre ordning.
Besiktningen gick bra med lite anmärkningar på ytskick, men det är väl troligtvis alltid så. Både V-Hus och entrepenören har funkat bra, båda parter tillmötesgående.
Även fast det är lite "enklare" standard så känns huset gediget och det är gediget. Så vi känner att vi gjorde rätt val. Vi hade igentligen valt ett annat hus från anebyhus, som skulle ha blivit ca 1 miljon dyrare, ett sutteränghus med tillhörande sprängningar osv. Men man får ju tänka på att det ska vara funktionellt och framförallt så lär inte räntorna bli så låga framöver.
MVH Åsa
 
Hej! Va kul med bilderna. Vi lägger upp några på BO-149 senare när huset finns på plats.
- ÅAC, vore kul att se foton innifrån köket etc. för jag tror det är lite likt 149:an.

Mvh Kicki
 
Hej Kicki!! Vi ska bara få lite ordning inomhus först sen ska jag fota lite inomhus och lägga in lite bilder.

MVh Åsa
 
Har ni köpt målningsförberett eller nyckelfärdigt? Om ej NF - målade ni själva då? /Kicki
 
Helt nyckelfärdigt har vi köpt. Men på bilderna är huset endast transportmålat, så vi är just nu i målartagen och håller på att grundmåla huset.Det får man göra själv eller hyra in någon.

MVH Åsa
 
Vi skrev på för ett BO 149 igår :) Vi köper nyckelfärdigt hus men väljer bort köket, planen är att sätta in ett IKEA-kök istället. Hur går det för er Kicki_N? Har dom börjat jobba på er tomt än? Ska bli spännande att höra hur det går för er, ni ligger ju en bra bit före oss med bygget. Var bygger ni? Vi bygger i Mjölby, Östergötland.
 
Va kul att ni också ska bygga 149:an. Jag tror det är jättefint (även om jag ju inte varit inne i ngt..)! Vi har kvar köket från Vedum. Funderade på att välja bort det men beslutade att ha kvar det ialla fall. Vi bygger i Kungälv. Men själva husbygget har inte kommit igång än. Vi har fått flytta husets placering efter vi fick resultatet av en geoteknisk undersökning. Men nu snart ska grundbygget komma igång och vecka 35 kommer husleverans. Mycket spännande.Jag skriver mer sen när det har hänt mer. //Kicki
 
Hur har dety gått för er???:)
 
Hejsan, det går bra för oss. Vårat BO-149 är uppe nu och snickarna jobbar inne. Allt går enligt tidsplanen så det är kul! :)
Vi har vissa ändringar som vi tar med hantverkarna på plats - tex. 2 takfönster, garderober på ovanvåningen, badkar istället för dusch där nere. Funderar också på en lösning för kläder i hallen som jag ska ta upp med snickarna nästa vecka.
Sen har ju kostnaden för markarbetet blivt mycket dyrare än förväntat men det är väl sånt som är ganska vanligt. Och vi har en ganska "krånglig" tomt som vi nu klurar och klurar på hur vi ska få till på ett bra sätt. Den geotekniska undersökning gjorde att vi fick ändra placering på huset och nu känns det lite avigt på nåt sätt eftersom vi från början föreställt oss ngt helt annat. Men vi vänjer oss :)
Något garage har vi inte heller byggt nu men har börjat kolla lite på modeller och kostnader.

Kan lägga upp några bilder på huset utvändigt här snart.

Vore kul att se några bilder från ÅAC:s kök - har du lust att lägga upp det?

Och hur går det för IWS? Hur långt har ni kommit? Har ni några foton?

/Kicki
 
Hej! Det går sakta men säkert framåt för oss. Vi kommer de närmaste dagarna betala för tomten och själva tillverkningsordern har påbörjats. Däremot så kommer vi inte att börja bygga förrän i vår, garaget kanske kommer att påbörjas innan men inget beslut taget än. Vi kommer likt er att ha två takfönster + ett takfönster för toaletten, vi tror att man annars kommer att ångra sig i efterhand. Dessutom blir det bara två sovrum på ovanvåningen hos oss och med risken att det kan bli lite väl mörkt i det tänkta allrummet så var takfönster ett lätt val.
Hoppas bygget går bra för er och var inte blyga med lite kort på huset. =)
 
Hur går det för er "BO-byggare"? Kicki_N vi är så nyfikna, har du inga utvändiga bilder på ditt Bo 149? Vårt hus kommer stomresan runt v 13 och det känns som en evighet tills dess. Det vore så kul att få se huset på bild och inte bara som skiss! Hur går det invändiga arbetet? Har ni hunnit få nån känsla för hur det kommer att bli? Några överraskningar?
ÅAC, det vore jättekul att få se lite fler bilder från ert hus också! :)

Vi har ägnat dagen åt att täcka vår tomt med halm och presenning för att försöka undvika tjäle. Det varnas ju för "chockkyla" i media, så vi tog det säkra före det osäkra för att förhoppningsvis slippa stora extrakostnader när det är dags att börja gräva.
 
Hejsan! Det går bra för oss. Allt flyter på enl tidsplanen. Vi är nöjda. Lägger upp lite bilder här från utsidan huset och ett på köket (som nu har kakel också men det fotot är inte datorn) samt ett på ett av rummen på ovanvåningen (vi har klädkammare i båda rummen där uppe). Trappan har också kommit på plats men jag har inte ngt foto på den. Det är fint!! Och den öppna planlösningen mellan kök och vardagsrum känns bra! Jag kan lägga upp lite mer foton sen.
 
  • hus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2187.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2793.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2798.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glömde av tråden lite när mitt hus blivit klart.
Känns som ett bra val av hus, vi trivs jättebra.
Bo127 valde vi. Vettigt och rejält hus och bra samarbete med husleverantör och byggare.
Lycka till på er resa till nytt fint hus:)
/Peter
 
Det ser jättefint ut Kicki_N! Tack för att du delar med dig! Nu längtar vi ännu mer efter vårt hus :) Är det ekparketten som ingår som standard som ligger i sovrummet? Det ser jättesnyggt ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.