Bezt skrev:
Tryck ctrl+a och ctrl+c innan du postar så markerar du allt och kopierar markeringen, det gör jag alltid innan jag postar så har man en smidig backup, speciellt vid långa texter.
Det där var exakt det vi varnade för. :x
 
Bo.Siltberg skrev:
Och vem är du att döma vad folk ska använda??
Och vem är du att säga att jag dömt någon? Jag försökte trycka in så många glada gubbar jag kunde, för att visa att det var skrivet med humor.

Men allvarligt, varför tipsa folk, som förmodligen redan har Word installerade i sina maskiner, att installera andra produkter, när Word går lika bra?

Bo.Siltberg skrev:
Vet du varför word är en av dom mest använda editorerna?
Ja, läs ovan.
 
Därför att andra produkter kan vara bättre :D - det vet man ju inte förrän man har provat.
Men visst känner jag igen det där med att man använder det som finns till hands för man har inte tid att installera och lära sig något annat.
Dvs ska man prångla ut något på marknaden så ser man till sopa undan fötterna för konkurrenterna.:x
 
Den här texten har jag skrivit med Calibri 16.
 
Hm, den ändrade texten, men lämnade kvar lite kod. Då hoppas vi att de utvecklar funktionen till nästa gång vi uppgraderar forumets programvara.
 
Per Eskilsson skrev:
Vilken webbläsare använder du? Det finns mig veterligen ingen maxgräns för hur långsamt man får skriva ett inlägg. Jag ska dock kolla upp det hela och ber att få återkomma. Jag hoppas och vill gärna tro att du har haft otur.
Jag som meckar ett phpBB-forum fick ändra "session length" till 7200 s = 2 timmar just efter att "långsamskrivare" hade blivit av med sina inlägg. Förmodligen äter lång session length webbresurser och därför vill man hålla nere tiden, därav den för korta defaultinställningen åtminstone i phpBB. Kolla upp hur detta hanteras i vBulletin är mitt tips.
 
Hos oss är inställningen 1 h eller 3600 sekunder.
 
Johan Gunverth skrev:
Det där var exakt det vi varnade för. :x
Vad varnade ni för menar du?
Jag menade att man skulle göra det där man skriver inlägget och inte i Word.
 
Det finns en mycket bra lösning på detta som inte kräver något manuellt arbete vid inläggskrivande (vilket man lätt annars glömmer)
Ever had one of those “oh $*#@” moments when you've finally finished filling out a long form, and hit submit only to see an error message? And when you hit the back button, the form was blank... If so, you know you need Lazarus. And if not, you have a chance to install Lazarus before disaster strikes!

Using Lazarus, you can recover lost forms with a single click. Lazarus automagically encrypts and saves every form as you type. If the submission fails or if you forget to send it or your computer or browser crashes, then you can return to the page and recover the form data you originally entered.
Den sparar alltså automatiskt all text man skriver i ett formulär såsom inläggsrutan på forumet.

Fungerar med Chrome och Firefox.

Lazarus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.