Jag hadde skrivit en lång resention om maffels sänksåg om varför den är överlägsen festools och när jag var färdig så gick det innte "Webbsidan kan inte vissas" stod det och det är inte första gången det händer.
Jag är inte snabb över huvudtaget och en kratta på att stava så det är tidskrävande när jag skriver ett långt inlägg och så blir det så. Finns det någon tidsspärr när man skall skapa ett nytt ämne. eller bara en ren dj.... otur med uppkopplingen.

Mvh Pär H
 
Det var tråkigt att höra Pär, hade gärna läst vad du hade att säga. Jag har själv väldigt dålig koll på det tekniska, men jag flyttar denna tråd vidare till "Information & Feedback" så får vi se om du kan få något bättre svar där.

Jag kan tyvärr bara ge dig tipset att innan du klickar på "Skicka svar" så markera hela inlägget, kopiera det, och klistra in det i Word. På så sätt är du "försäkrad" om något liknande skulle hända igen. Du kopierar genom att trycka Ctrl+c, och du klistrar in genom att trycka Ctrl+v.
 
Tack Daniel_N det skall jag göra
 
Thomas59
Eller skriv det i word från början, då har du ju rättstavning också. Sen kan du klippa och klistra in texten i ditt inlägg.
 
Rättstavning har du även i moderna webbläsare såsom Firefox. Dock kanske den inte är lika "bra" som den i Word ;)
 
Vilken webbläsare använder du? Det finns mig veterligen ingen maxgräns för hur långsamt man får skriva ett inlägg. Jag ska dock kolla upp det hela och ber att få återkomma. Jag hoppas och vill gärna tro att du har haft otur.
 
känner igen detta fenomen från lite varstans på nätet, sjukt irriterande, är väl otur mest, jag har iallafall för vana att kopiera det jag skrivit ifall det failar :)
 
Varför klistra in i Word? Räcker ju med att markera och kopiera för att försäkra sig om att det finns kvar. Kommer inlägget in som det ska så behöver man inte göra något alls och skulle det inte komma in som det ska så kan man klistra in igen och försöka eller lägga i ett textdokument, som ni nämnde.

//Patrik
 
Några forum är så innovativa att lägga en snutt kod som automatiskt sparar det man skrivit i clipboard. Denna kod läses in när man laddar in kommentar/nytt-inlägg sidan och exekveras när man trycker på svara/skicka.
På det viset sparas det man skrivit oavsett time-out när db skall uppdateras. Som jag förstått det iaf... :)
 
pär h skrev:
Jag hadde skrivit en lång resention om maffels sänksåg om varför den är överlägsen festools och när jag var färdig så gick det innte "Webbsidan kan inte vissas" stod det och det är inte första gången det händer.
Jag är inte snabb över huvudtaget och en kratta på att stava så det är tidskrävande när jag skriver ett långt inlägg och så blir det så. Finns det någon tidsspärr när man skall skapa ett nytt ämne. eller bara en ren dj.... otur med uppkopplingen.

Mvh Pär H
Om du trycker "ladda om sidan" (ctrl-r) i din webbläsare när detta händer så borde den fråga om du vill skicka post-datan igen. Och om du svarar ja, så blir det samma sak som om du fyllt i fälten igen.
Detta gäller mig veterligen alla (utom möjligen IE6) välanvända webbläsare idag.
 
Jag gör som "Patrik_Hed" vid långa inlägg i alla forum, för det som kan gå fel går fel i sämsta tidpunkt dvs efter ett jättelångt inlägg. Så kopiera texten innan du skickar iväg det för att vara säker om det är långt.
 
Om jag skall skriva ett långt och komplicerat inlägg gör jag det av vana först i Word, där det även finns rättstavning och man lättare har en överblick av hur allt slutligen kommer att se ut. Därefter kopiera och klistra in. MEN jag har därefter även lärt mig att trycka på "förhandsgranska" i "avancerat läge" för att vara säker på att det inte kommer med en massa font-taggar och annat skräp, innan skickning.

Korta inlägg som detta skriver jag däremot direkt. :)
 
flommy skrev:
Om du trycker "ladda om sidan" (ctrl-r) i din webbläsare när detta händer så borde den fråga om du vill skicka post-datan igen. Och om du svarar ja, så blir det samma sak som om du fyllt i fälten igen.
Detta gäller mig veterligen alla (utom möjligen IE6) välanvända webbläsare idag.
Ctrl+R funkar bara efter det du klickat på Svara. Kommer du ihåg när problemet uppstod? Var det innan eller efter du klickade på Svara-knappen?
 
Att jobba med Word som redigerare är kanske en god tanke, men tyvärr fel val. Word har en massa hyss för sig med dolda formatkoder och annat, så att inläggen som sedan klistras in ser ut så här:

http://www.byggahus.se/forum/arkite...ler-om-graens-foer-andel-foenster-yta.html#18

Det går naturligtvis att komma runt detta om man håller tungan rätt i munnen. Bättre då att använda Anteckningar/Notepad som är fri från dolda koder.
 
För någon vecka sedan när jag hade suttit och jobbat med ett långt blogginlägg i ett par timmar, försvinner allt när jag ska publicera det. Då säger den att jag inte är inloggad, hur jag nu kunde börja skriva över huvud taget när jag inte var inloggad förstår jag inte. Jag skyller på Firefox som Per hade varit och öppnat på min dator. Jag jobbar alltid i Explorer annars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.