C
J Jylais skrev:
"politiskt korrekt"... ? Tror du verkligen att de som någorlunda, mer eller mindre men ändå bryr sig om denna fråga ("Respekt för Naturen") tänker "politiskt"...? Nej du, där har du helt fel. Och politikerna bryr sig än så länge inte alls om "ängsmattan"...
Jag tror du missuppfattat betydelsen av begreppet politisk korrekthet, som det används idag.
Det betyder att man, precis som en politiker, är (överdrivet) noga med att signalera "rätt" åsikter.
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Jag försöker tänka själv och inte tro på allt som skrivs på aftonbladet..
Är det uttalandet ett exempel på att du tänker själv 😏
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Haha, missade du verkligen att jag svarade på din anekdotiska bevisföring med att skriva att jag svara med min anekdotiska bevisföring? 🤣🤣Läsförståelse.....
Nä, det var ju EXAKT det jag påpekade. 😂🤣

Hur kunde du missförstå det?

Läsförståelse. 🙄
 
  • Gilla
  • Haha
Naturlig obegåvning och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nä, det var ju EXAKT det jag påpekade. 😂🤣

Hur kunde du missförstå det?

Läsförståelse. 🙄
Så när jag svarar på din anekdotiska bevisföring med att skriva att jag svarar med en anekdotisk bevisföring, då tycker du att du måste svara -det där är ju anekdotisk bevisföring?
Men just det ja, Nissens har aldrig fel, så det spelar ingen roll hur jag svarar, för han har alltid rätt.
 
  • Haha
  • Gilla
Naturlig obegåvning och 2 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Så när jag svarar på din anekdotiska bevisföring med att skriva att jag svarar med en anekdotisk bevisföring, då tycker du att du måste svara -det där är ju anekdotisk bevisföring?
Men just det ja, Nissens har aldrig fel, så det spelar ingen roll hur jag svarar, för han har alltid rätt.
Nu har du slagit knut på dig själv - igen. :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Naturlig obegåvning och 1 till
  • Laddar…
Det kan du ju tycka 😁😁
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Där ser man, har missat detta.
Låter som att man måste styra om jordbruket…
Vi måste styra om jordbruket, skogsbruket, industri och våra privatliv. Människans stora massutrotning av bla insekter och klimatförändringarna har pågått ganska länge redan. Det här att nån annan ska fixa problemet duger inte längre. Titanic håller på att sjunka och som synes i bla denna tråden är många omedvetna om problemet och håller på med att putsa lädret på sina bagageväskor för det viktiga är att visa upp fin fasad för passagerarna i rummet bredvid.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
M
B Bombus pratorum skrev:
Vi måste styra om jordbruket, skogsbruket, industri och våra privatliv. Människans stora massutrotning av bla insekter och klimatförändringarna har pågått ganska länge redan. Det här att nån annan ska fixa problemet duger inte längre. Titanic håller på att sjunka och som synes i bla denna tråden är många omedvetna om problemet och håller på med att putsa lädret på sina bagageväskor för det viktiga är att visa upp fin fasad för passagerarna i rummet bredvid.
Presentera din lösning! Skriv inte "sluta klippa gräsmattan" bara, för det känns lite som att undvika bada i havet för att inte bidra till uppvärmningen av världshaven. Jo jag vet att alla kan göra lite....ingen...allt.🙂
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
engs
C C.Ö skrev:
Japp, märkt det med. Körde 90 mil tur och retur till Tyskland. Rutan nästan lika fin som innan avfärd
Jag undrar om inte jakten på lågt CV-värde också get en positiv bi-effekt (ho-ho) att fler insekter slipper mosas mot rutan? Dvs det är fler som trycks undan än tidigare?
Har har inte alls tillräckligt med kunskaper i aerodynamik för att veta om det är så, men en sak jag funderat på.
 
  • Gilla
lob och 2 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Jag undrar om inte jakten på lågt CV-värde också get en positiv bi-effekt (ho-ho) att fler insekter slipper mosas mot rutan? Dvs det är fler som trycks undan än tidigare?
Har har inte alls tillräckligt med kunskaper i aerodynamik för att veta om det är så, men en sak jag funderat på.
Spontant undrar jag om luftströmmen är tillräckligt stark för att trycka insekterna uppåt innan vindrutan kommer fram till dem. Jag tänker på dammfångare i ventilationssystem, där en gasström böjs av snabbt så att partiklar fortsätter rakt fram, istället för att följa med strömmen.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu har du slagit knut på dig själv - igen. :rofl:
Jag måste väl ändå erkänna att det inte var min mest briljanta formulering här på forumet...🙄
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nissens
B Bombus pratorum skrev:
Vi måste styra om jordbruket, skogsbruket, industri och våra privatliv. Människans stora massutrotning av bla insekter och klimatförändringarna har pågått ganska länge redan. Det här att nån annan ska fixa problemet duger inte längre. Titanic håller på att sjunka och som synes i bla denna tråden är många omedvetna om problemet och håller på med att putsa lädret på sina bagageväskor för det viktiga är att visa upp fin fasad för passagerarna i rummet bredvid.
Ja, det har gått mig förbi. Kanske måste vi sluta köra bil också? Många vittnar ju om att bilar dödar kopiösa mängder insekter. Eller så har vi 30 gräns överallt…
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, det har gått mig förbi. Kanske måste vi sluta köra bil också? Många vittnar ju om att bilar dödar kopiösa mängder insekter. Eller så har vi 30 gräns överallt…
Det har pratats om insektsdöden i många år, även ljusföroreningar som stör och skadar insektslivet. Du behöver ju inte spela apa…
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det har pratats om insektsdöden i många år, även ljusföroreningar som stör och skadar insektslivet. Du behöver ju inte spela apa…
Kan bero på chemtrails med🧐
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Nidhogg och 3 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Kan bero på chemtrails med🧐
Det vet jag inget om, om du försökte vara lustig kan jag meddela att jag inte är speciellt påläst i ämnet men det är lite intressant så jag har alltid minst ett öra öppet…
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.