Vad har du för tryck i blåsan?
 
J jonaserik skrev:
Jepp det är rätt ventil den blå, ha den stängd. prova med att tappa VV. Kommer inget så är det absolut rätt vred. Vilket tryck har du nu. Töm ut tills det är 0,5 bar och se vad som händer med trycket.
Inget varmvatten och trycket verkar stå helt still.
 
S Srixon skrev:
Vad har du för tryck i blåsan?
Det gick upp strax över 2 bar när kallvattnet in till VP var tillkopplat.

Då rann det ut ca en liter varmvatten i minuten ur droppledningen.
 
R Rullholk skrev:
Det gick upp strax över 2 bar när kallvattnet in till VP var tillkopplat.

Då rann det ut ca en liter varmvatten i minuten ur droppledningen.
Vad har du för tryck i luftblåsan i expansionskärlet?
 

Bästa svaret

OK, ledsen men det verkar som att du har en läcka mellan VVB och värmesystem. Byte av hel vattendelen eller en ny VP är som gäller. Bara för att bekräfta att en läcka är, så öppnar du Avstängning igen, striger trycket då, såär en läcka ett faktum. Mycket ledsen får din skull då.
Det går att om plats finns, sätta en separat VVB på sidan om och koppla om rören, en VVB kostar bara en del av vad det kostar att reparera VP.
 
  • Gilla
Jochi och 1 till
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Vad har du för tryck i luftblåsan i expansionskärlet?
Är det inte det som visas på mätaren på det röda kärlet? Då var den 2+ bar när allt var tillkopplat. Nu när jag stängt av inkommande kallvatten så står den still på 0.5 bar.

Jag vet annars inte hur jag ser det tryck du menar?
 
J jonaserik skrev:
OK, ledsen men det verkar som att du har en läcka mellan VVB och värmesystem. Byte av hel vattendelen eller en ny VP är som gäller. Bara för att bekräfta att en läcka är, så öppnar du Avstängning igen, striger trycket då, såär en läcka ett faktum. Mycket ledsen får din skull då.
Det går att om plats finns, sätta en separat VVB på sidan om och koppla om rören, en VVB kostar bara en del av vad det kostar att reparera VP.
Ok... det var ju skit 😖
När jag öppnat ventilen så stiger trycket igen som du säger.

Tack för din hjälp så här på fredagskvällen! Jag får ta hit en vvsfirma som kollar på det närmare. 💸💸💸
 
Tråkigt med et hela och allra helst inför en veckända, det blir till att vara utan VV. Men som sagt, hur stor familj är ni. Det finns VVB som kanske kan sättas på någon plats och kostar inte så mycket som ett byte av nästan hela det invändiga i VP. Ta det med rörisen om en separat VVB. Då har ni värme och VV.
 
  • Gilla
Rullholk
  • Laddar…
Vi är fyra som bor här. Tack för tips om vvb, får se hur vi går vidare med det här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.