Vart får man tag på en metrisk speed square?
 
Hittade en Swanson NA202 på ebay från USA för 115kr. Med frakt och tull blir det 276kr.
 
va ska du me en metric till
de e ju dom andra funktionerna som e grejen me den
 
Jag tror inte de andra funktionerna försvinner bara för skalan är i cm? Eller så har jag missat något :p
 
naturligtvis ej tror bara de e lättare att få tag i en me tum
 
men försök få tag på en för de e ett superverktyg
 
Dags för ett gruppköp kanske?
 
Det skulle vara läge om någon förklarade hur man använder en Speedsquare och vad det är som är så bra med den.
 
andersmc skrev:
Det skulle vara läge om någon förklarade hur man använder en Speedsquare och vad det är som är så bra med den.
Sök på speedsquare på youtube. Finns massor av videos där. Visst den är smart men inte revolutionerande.
 
den är väldigt bra när man gör takonstruktioner man får vissa vinklar gratis och att de går att märka ut grader över 45 samt grym att ha som stöd åt cirkelsågen
 
Kan se behovet i kanadensiska vildmarken men hemma i villan.... Nja.....

kanske kan man få till mer exakta 90gr mätningar jmf med en vinkelhake med tanke på konstruktionen.

fortfarande ingen kioskvältare för mig iaf.
 
Den är ju cool :) det räcker som argument
 
  • Gilla
CCPusher
  • Laddar…
Såg ju lite smidig ut men att det skulle vara ett så otroligt revolutionerande sätt att för att göra urtag i reglar vet jag inte - kanske beror på att det inte är något jag gör så ofta... ;)

Däremot gillar jag de där skjutbara vinklarna som man ofta ser i amerikanska "woodworking"-sammanhang. Förmodligen är de dock inte helt tillförlitliga just beroende på skjutbarheten men ändå...
 
badtastex skrev:
Däremot gillar jag de där skjutbara vinklarna som man ofta ser i amerikanska "woodworking"-sammanhang. Förmodligen är de dock inte helt tillförlitliga just beroende på skjutbarheten men ändå...
Antar att du tänker på "double square"/"try square" eller möjligen kombinationsvinkel ("combination square")? Köper du bra grejor kan du definitivt lita på dem!
 
verktygsgurun skrev:
Sök på speedsquare på youtube. Finns massor av videos där. Visst den är smart men inte revolutionerande.
Jo, det begriper jag med att kan göra. Men när här nu finns en stor grupp användare som tydligen inte skyr några besvär eller kostnader för att få tag på en Speedsquare borde finnas någon som kunde formulera i ord vad det är de är ute efter.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.