Nissens Nissens skrev:
Det är bara en person som påstår att gräset inte mår bra, men det lär han inte förklara…
För mig är det ganska likartat att gräset inte mår bra och att gräset får en sjukdom.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
vilket inte är bra för gräset och kan ge sjukdomar.
 
  • Gilla
Kekistan och 1 till
  • Laddar…
Om nu att klippa blött gräs är så farligt, gäller det bara klippare med knivar? Eller gäller det robotklippare med sina rakblad med?

(För övrigt så håller jag med om att lie slår man med fördel med i daggvått)
 
G Gipsvägg skrev:
Finns det någon anledning till det annat än att gräset lättare fastnar under gräsklipparen?

Har varit torrt i två veckor nu och regnar idag. Skulle egentligen klippa igår men hann inte och nu regnar det så klart.
Har du klippare med remmar sliter du ut remmarna!
 
Bo Lundqvist Bo Lundqvist skrev:
Har du klippare med remmar sliter du ut remmarna!
Varför? Remmarna är ju ovanför klippaggregatet. De blir ju inte blöta bara för att gräset är blött!
 
G gmogmo skrev:
Varför? Remmarna är ju ovanför klippaggregatet. De blir ju inte blöta bara för att gräset är blött!
Dom blir blöta ändå!
Du ville ju ha svar på en fråga?
 
Bo Lundqvist Bo Lundqvist skrev:
Dom blir blöta ändå!
Du ville ju ha svar på en fråga?
Sen beror det väl på hur mycket man klipper och hur högt gräset är såklart!
 
G gmogmo skrev:
Remmarna är ju ovanför klippaggregatet. De blir ju inte blöta bara för att gräset är blött!
Du har aldrig haft en fyrhjulsdriven HVA antar jag? På den idiotmodellen samsas den blöta gräsröran med drivrem och remhjul på delvis oåtkomliga ställen.
 
  • Gilla
Bo Lundqvist
  • Laddar…
Och är det verkligen sant att folk klipper gräs i regn och väta???
 
E elmont skrev:
Och är det verkligen sant att folk klipper gräs i regn och väta???
Vissa somrar i detta land känns det inte som om man har något val... 😢 Även "parkförvaltning" och liknande "industrigräsmattor" är svåra att bara klippa när det är torrt.
 
Min robot bryr sig inte ens om ifall det är snö ute.

Robotgräsklippare täckt med snö framför ett hus och bildade föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Myckling och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vissa somrar i detta land känns det inte som om man har något val... 😢 Även "parkförvaltning" och liknande "industrigräsmattor" är svåra att bara klippa när det är torrt.
Jag har ALDRIG behövt klippa gräs när det varit blött, jag har bara på prov testat och anser att det är bättre att låta det bli lite "för långt" än att det ska klabbas igen över allt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jag har ALDRIG behövt klippa gräs när det varit blött
Du har ALDRIG haft ett sommarjobb som till stor del handlat om gräsklippning och gräsröjning gissar jag. 😀
 
  • Haha
David__11 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du har ALDRIG haft ett sommarjobb som till stor del handlat om gräsklippning och gräsröjning gissar jag. 😀
Nej, jag har endast klippt gräs som privatperson utom en gång då jag var 14 år och blev övertalad om att klippa en lite större gräsmatta. Den som övertalade mig var den som tog på sig klippningen men var för lat för att själv klippa. Min lön blev halva den ersättning som latoxen fick. Det var mitt enda samarbete med honom trots att jag blev erbjuden flera liknande projekt.
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det händer att jag klipper blött gräs. Min klippare beckar inte igen. Men man slirar lätt.
 
Tomture61
13th Marine 13th Marine skrev:
Min robot bryr sig inte ens om ifall det är snö ute.

[bild]
Funkar inte snösensorn 🤔
 
  • Haha
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.