Snigla Snigla skrev:
Som häromkvällen.. när jag "out of the blue" funderade på varför man inte kunde skydda pallkragarna/odlingsbäddarna med DAMMDUK istället för alla mer eller mindre konstiga plaster man sätter där idag?
Hur gick det med bygget? Funderar på en självbevattnande odlingsbäddar för grönsaker och vill ha ngt skapligt robust, vattentätt och giftfritt i botten :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P phred skrev:
Hur gick det med bygget? Funderar på en självbevattnande odlingsbäddar för grönsaker och vill ha ngt skapligt robust, vattentätt och giftfritt i botten :)
Livet kom imellan, så det har inte kommit så mycket längre än när jag skrev inlägget (som jag hade glömt att jag skrivit, men blev positivt överraskad nu när du "petade i tråden" hehe.. hade helt glömt av den.. och tanken om dammduken! Vilket fortfarande är på tapeten.. även om jag inte mindes det just nu!)

Har precis börjat skissa på lite nytt odlingsmässigt.. och det var tur du påminde mig om vad jag planerat att göra :) 👍 passar perfekt in i mina nuvarande tankar också..

Även om jag planerat att göra om pallkrageområdet först (skulle bytt ut dem för två år sedan..).. men kanske rent av ska få in lite vattenmagasin där också.. (tåls o tänka på iaf)

Har i övrigt funderat på lite torrare ställen för just lite "magasin".. (stora trädrötter som både dricker upp allt.. och gör jorden spröd o dammig).. så man kan odla där med..
 
  • Gilla
phred
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.