Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
RoTe
P pmd skrev:
Varför borde det finnas? För balansens skull?
Vetenskap är inte ett övning där alla måste få komma till tals. Enbart bra vetenskapliga resultat räknas.
(Om du måste fråga vad som menas med "bra" i det här sammanhanget så rekommenderar jag en kurs i vetenskapsteori, eller en bok av Karl Popper).
Förr rekommenderade välrenommerade läkare att röka cigaretter med... Detta vaccins långtidskonsekvenser återstår att se. Speciellt intressant är det i länder där man vaccinerar småbarn.
 
J Jocke Best skrev:
Exakt, för de som däremot hade covid och dött kan ju inte läsa den igen. Dock var den i ALLA de fallen värdefull. Om de hade läst den i tid.
Och vilken grupp är det och det du lika som jag vilka dom är.
 
P
blackarrow blackarrow skrev:
Vore det inte bra med naturliga antikroppar mot omikron?
För den som tycker att det är OK att vara sjuk och garanterat inte tillhör en riskgrupp[*] kan det kanske vara bra, men själv föredrar jag att inte bli sjuk.

[*] Någon sådan garanti finns förstås inte.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe
timmelstad timmelstad skrev:
Din upplevelse förändrar ingen fakta eller underlag överhuvudtaget.
Nej och inte ni skriver utan fakta som gäller som stämmer bättre än ni skriver. Har sett vaxxar här som skriver att dom ska vaccinera sig mot mässlingen fast dom redan haft mässlingen.Har du varit sjuk i covid?
 
Redigerat:
P
R Rkarlsson skrev:
När det är över så undrar jag om de brutalt extrema vaxxarna kommer böna och be efter de människorna de stängde ute.
Jag blev utestängd av 2 personer. Nu är de inte min familj så jag skiter egentligen i de 2 personerna. Men undrar om man duger sen. =)
Varför blev du "utestängd"? Om jag inte minns fel så är du vaccinerad.
 
J
V växelventil skrev:
Och vilken grupp är det och det du lika som jag vilka dom är.
Japp, Dom döda? ahaaa, vi skiter i dom eftersom de flesta var gamla och sjuka. De övriga hade bara otur. Vi kan inte ha en massa folk med otur ändå. Helt rätt.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Japp, Dom döda? ahaaa, vi skiter i dom eftersom de flesta var gamla och sjuka. De övriga hade bara otur. Vi kan inte ha en massa folk med otur ändå. Helt rätt.
Jovisst proppa i dom vaccin fast dom är nollade.För inte menar du väl folk som du och jag är majoritet bland dom avlidna.
 
P
R Rkarlsson skrev:
Vet inte om jag vill diskutera med dig överhuvudtaget då du tillhör yttersta kanten av alla provaxxer.
Jag tillhör ingen kant alls, men du tycks ha kommit på kant med mig.
Verkliga upplevelser funkar inte om jag minns rätt med dig. Allt är anekdotiskt hittepå och dylikt.
Enstaka upplevelser har ingen som helst statistisk signifikans.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Om du nu vill märka ord, skulle jag snarare säga att vaccination är viktigt för samhället, inte att det är viktigt för alla personligen.
Det är en hårfin skillnad, om den ens finns. Alla individer är väl delar av samhället?
Och det räcker med en mycket lägre vaccinationsgrad än vi har idag för att det samhällsviktiga är uppfyllt.
Nej, vi har ju inte fått flockimmunitet. Det hade vi kanske haft för ett år sen om fler hade vaccinerat sig under förra året.
En stor del av samhällsproblemet med pandemin beror på restriktioner som hade lite effekt men stor samhällskostnad.
Det kan ligga nåt i det, men jag har för lite data om det för att kunna bilda mig en bestämd uppfattning.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Jovisst proppa i dom vaccin fast dom är nollade.För inte menar du väl folk som du och jag är majoritet bland dom avlidna.
Nä då vi är nog friska och starka men det är dumt att chansa. Tycker jag.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Sanningen är den att man kan smitta även om man är vaccinerad. Varför förneka detta?
Ja, jag undrar också varför någon förnekar detta. Gör någon det?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vad jag vet har det varit känt sen covid-vaccinerna började testas att skyddet har legat på 60-90%. Det finns inget vaccin som ger 100-procentigt skydd, så varför skulle covid-vaccinet vara ett undantag?
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
P
timmelstad timmelstad skrev:
Jag undrar mest varför det verkar vara så *viktigt* att hitta argument MOT att folk vaccinerar sig.
Ja, det är obegripligt. Kan någon som förfäktar den tanken förklara?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nu var det lite svårt att läsa ut mellan raderna.
Men helt ärligt är det så svårt att bara acceptera att smitta inte är ett argument?
Istället för att prata bort det hela. Ingen vet vem som smittar eller eller hur länge.
Att risken för att smitta någon annan minskar när man har vaccinerat sig är fakta och därmed ett argument. Det spelar ingen roll exakt vilka personer det är som inte blir sjuka, det viktiga är att det har påverkan på samhällsnivån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.