Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
L largab skrev:
Vad tror du?
Inte vet jag. Eftersom det inte finns någon du behöver övertyga med en lustig artikel från corren.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Fördelar. Du minskar risken för att du får covid. Du slipper stå i kylan i den här tråden. Du blir en i gänget. Du slipper bli påhoppad. Pro vaxxers skyddar vaccinerade.
Nackdelen. Du får inte vara med i den här tråden, Du får inte vara hjälte och rädda världen. Du blir utfrusen.
Risk för att anti vaxxers försöker värva dig.
Att slippa bli påhoppad är, kan jag erkänna, ett tungt argument för mig. Övriga argument för eller emot tycker jag väger ungefär lika mycket. Jag ogillar detta starkt polariserade samhälle vi närmar oss. Människan verkar snart helt tappat förmågan att se annat än svart eller vitt. Oroväckande.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P pmd skrev:
Om du menar VAERS, så kan man inte ur det systemet ta reda på om något som är rapporterat där faktiskt har orsakats av ett vaccin.

Antivaxxers försöker dock inbilla oss det.
P pmd skrev:
Om du menar VAERS, så kan man inte ur det systemet ta reda på om något som är rapporterat där faktiskt har orsakats av ett vaccin.

Antivaxxers försöker dock inbilla oss det.
P pmd skrev:
Om du menar VAERS, så kan man inte ur det systemet ta reda på om något som är rapporterat där faktiskt har orsakats av ett vaccin.

Antivaxxers försöker dock inbilla oss det.
Ne och du tillhör kanske den gruppen som läser VEARS efter VEARS av fall men alltid kommer med ursäkten: det berodde helt säkert på nått annat.

Du har redan bestämt sig vad du tror på. En djupt ovetenskaplig hållning. Antingen är du helt okunnig i VAERS, eller så har du inte läst några faktiskt Vaers-fall, vilket jag gjort hundratals av. Jag hoppas du är säker på vad det är du promotar. Antivaxxer.... Kan jag kalla dig för pro-jabsickness?
 
BirgitS
J jonatown skrev:
Ne och du tillhör kanske den gruppen som läser VEARS efter VEARS av fall men alltid kommer med ursäkten: det berodde helt säkert på nått annat.

Du har redan bestämt sig vad du tror på. En djupt ovetenskaplig hållning. Antingen är du helt okunnig i VAERS, eller så har du inte läst några faktiskt Vaers-fall, vilket jag gjort hundratals av. Jag hoppas du är säker på vad det är du promotar. Antivaxxer.... Kan jag kalla dig för pro-jabsickness?
Och hur tänker du då när du läser VAERS?
 
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Källan är det svenska intensivvårdsregistret
Ok, jag som arbetat på vår extra intensivvårdsavdelning vi fick öppna pga covid-19 samtidigt som vår vanliga iva var fullbelagd, är jag också lurad av Bill Gates på ngt diaboliskt vis? Eller jag kanske är en del i den stora konspirationen?
 
  • Gilla
  • Älska
CatharinaX och 5 till
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Jag kommer i alla fall inte vaccinera mig då det finns ganska solklara bevis på att allt handlar om pengar.
Allt handlar om pengar ja. Pengar är smörjmedlet som får samhället att fungera. Pengar kan dock användas på mer eller mindre bra sätt. När det gäller pengarna som satsats på utveckling av vaccin mot covid-19 så är det väl spenderade pengar. Det har räddat många liv.
 
S Skandiamannen skrev:
Ok, jag som arbetat på vår extra intensivvårdsavdelning vi fick öppna pga covid-19 samtidigt som vår vanliga iva var fullbelagd, är jag också lurad av Bill Gates på ngt diaboliskt vis? Eller jag kanske är en del i den stora konspirationen?
Troligtvis finns inte ens Corona. Utan vi har blivit hjärntvättade av staten , med hjälp av 5G masterna. Nu har de hittat på vaccin. Men det är för att spruta in mikrokapslar så de ska kunna radiostyra oss.
Så Nä de var inga corona patienter där. Du själv var inte ens i närheten.... Du kanske inte ens finns? Du bara går runt och tror. utklädd till en vaccinspruta.

Eller så kanske jag överdriver liiiite.... Alla vet att det räcker med 4G idag....


*Obs detta inlägg kan innehålla vissa spår av ironi*:):)
 
P
tusenett skrev:
Som upplägget är just nu med Covidpass så måste även sådana som har antikroppar vaccinera sig för att få ett ”användbart” Covidpass för att kunna resa (om man inte vill hålla på och testa sig osv).
Det finns tre olika covidbevis som E-hälsomyndigheten utfärdar.

1. Bevis på vaccination för att resa
2. Bevis på negativt covidtest för att resa
3. Bevis på tillfrisknande för att resa

Att testa sig är mindre invasivt än att vaccinera sig, och jag lovar att vaccinering inte var ett dugg läskigt.
Bäst är dock att vaccinera sig även om man har haft covid-19. Det ger ett bättre skydd mot att insjukna igen.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P Perfaus skrev:
Att slippa bli påhoppad är, kan jag erkänna, ett tungt argument för mig. Övriga argument för eller emot tycker jag väger ungefär lika mycket. Jag ogillar detta starkt polariserade samhälle vi närmar oss. Människan verkar snart helt tappat förmågan att se annat än svart eller vitt. Oroväckande.
Det enkla är att vaccinera sig. Då minimerar man risken att bli sjuk. Den lilla chansen blir ännu mindre. Men varför inte. Men den viktigaste anledningen det är att inte pro-vaxxers attackerar dig här i tråden. Man vill ha lugn och ro när man surfar.. Å inte behöva låna sonens ridhjälm bara för att man surfar på bygga hus. Att slippa alla mer eller mindre galna avstängningar är en bra anledning också.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
Handyman 1 skrev:
Ett samhälle där man tydligen måste ha läkarintyg på att man haft biverkningar av vaccinet och därför inte bör vaccineras vidare, är det inte så du skriver?
Nej, jag har inte skrivit att jag eftersträvar ett sådant samhälle. Jag har föreslagit att du inte ska ta den andra sprutan med tanke på vilka biverkningar du fick. Jag har dessutom föreslagit att du ska be om ett intyg från en läkare om att det är olämpligt att du vaccinerar dig. Jag har inte skrivit att jag tycker att det vore bra om man måste ha ett läkarintyg för att slippa vaccinera sig.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur tänker du då när du läser VAERS?
Barn dör dagar eller timmar efter spruta. Barn blir grovt mentalt störda efter spruta. Barn som kunnat säga ord och vara utåtriktade tappar talförmågan och blir inåtvända. Läs boken "vaccinationer : risker och skador". Med ett ärligt sinne kommer du häpnas och förstå hur brutalt vidrig läkemedelsindustrin är, samt hur korrupt det är inom CDC. Visste du te.x. att medlemmar i deras högsta råd får investera pengar i företag som tar fram diverse läkemedel?

För att ta till sig det jag säger måste man våga vara öppen för ny info. Var kritisk för allt i världen, men var inte bestämd i förväg..
 
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
  • Haha
remrag och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
J jonatown skrev:
Barn dör dagar eller timmar efter spruta. Barn blir grovt mentalt störda efter spruta. Barn som kunnat säga ord och vara utåtriktade tappar talförmågan och blir inåtvända. Läs boken "vaccinationer : risker och skador". Med ett ärligt sinne kommer du häpnas och förstå hur brutalt vidrig läkemedelsindustrin är, samt hur korrupt det är inom CDC. Visste du te.x. att medlemmar i deras högsta råd får investera pengar i företag som tar fram diverse läkemedel?

För att ta till sig det jag säger måste man våga vara öppen för ny info. Var kritisk för allt i världen, men var inte bestämd i förväg..
Nu är ju det här en tråd som gäller covidvaccinationer och det är inte aktuellt att vaccinera mindre barn mot covid. Vad CDC tycker eller om de är korrupta spelar dessutom ingen roll för vad EU och olika europeiska läkemedelsverk kommer fram till. Så dina argument verkar inte särskilt relevanta.

Det låter som att du har redan bestämt sig vad du tror på och det kallade ju du för en djupt ovetenskaplig hållning.

Men det som du beskriver händer även barn som inte nyligen har vaccinerats.
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Det är att dra på skygglappar för att vården har förstörts.
Nej, det är det inte. Det går att hålla mer än en tanke aktuell.
 
R
J jonatown skrev:
Barn blir grovt mentalt störda efter spruta.
Exakt vilket vaccin ställde till det för dig? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.