Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
KristinaRT
blackarrow blackarrow skrev:
[bild]
Varför jämföra vaccinbiverkningen av Pfizer-vaccinet år 2021 med år då det inte ens fanns?
Vi vet redan att det är en biverkning av vaccinet.

Tar man istället 559 delat med 227'000'000 vaccinerade, så får man 0,2 per 100'000 vilket kan jämföras med den årliga förekomsten av 22 fall per 100'000.

[länk]
...
Myocarditis is the third most common cause of death among young adults with a cumulative incidence rate globally of 1.5 cases per 100,000 persons annually.[41] Myocarditis accounts for approximately 20% of sudden cardiac death in a variety of populations.[10] Populations that experience this increased mortality rate include: adults under 40, young athletes, U.S. Air Force recruits, and elite Swedish orienteers.[10] The prevalence rate of myocarditis is about 22 cases per 100,000 persons annually.[42] With individuals who develop myocarditis, the first year is difficult as a collection of cases have shown there is a 20% mortality rate.[43]
Wiki har fel - om man läser referensen 41 säger den inget alls om att det skulle vara tredje vanligaste orsaken till dödsfall hos unga!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK459259/#article-25470.s2

Enl CDC är vanligaste orsakerna
https://www.cdc.gov/nchs/products/databriefs/db37.htm
The five leading causes of death among teenagers are Accidents (unintentional injuries), homicide, suicide, cancer, and heart disease. Accidents account for nearly one-half of all teenage deaths.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En tidigare genomgången sjukdom verkar ungefär motsvara två doser vaccin. En komplettering med en vaccindos ger dig då ett bra skydd mot att bli sjuk igen, inte bara ett skydd mot att bli allvarligt sjuk igen. Det är förstås en fördel när det gäller att hålla nere smittspridningen i samhället och minska risken att folk med dåligt immunsystem blir smittade och dör.
Jag har genomgången infektion 7 veckor innan första sprutan och sen en andra spruta 8 veckor efter det. Jäklar i mig vilket skydd jag lär ha då jag redan tagit "dos 3" och "dos 4" iom mina vaccinsprutor.

Ni som orkar gräva, finns det studier på effekten av den kombinationen och hur länge jag kan slippa ta mer vaccin och ändå få behålla mitt svenska vaccinationspass?
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J
KristinaRT KristinaRT skrev:
Wiki har fel - om man läser referensen 41 säger den inget alls om att det skulle vara tredje vanligaste orsaken till dödsfall hos unga!
[länk]

Enl CDC är vanligaste orsakerna
[länk]
The five leading causes of death among teenagers are Accidents (unintentional injuries), homicide, suicide, cancer, and heart disease. Accidents account for nearly one-half of all teenage deaths.
Ref 43 är också fel. Myokardit har definitivt inte en mortalitet på 20%, artikeln beskriver en ovanligt svår form av myokardit.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Kopierad text, men den är rätt bra:

När jag blir erbjuden en 3:e dos, då tar jag den också, och även om jag måste ta en varje år.
Jag är vaccinerad - och nej jag vet inte vad som finns inuti - varken i detta vaccin eller de jag fick som barn, eller vad som finns i Big Mac eller Hot Dogs.
Jag vet inte vad som finns i Ibuprofen eller någon annan medicin heller, jag vet bara att det hjälper min smärta.
Jag kan inte alla ingredienser i min tvål, schampo eller deodorant.
Jag känner inte till långtidseffekterna av mobiltelefonanvändning. Jag vet inte om maten jag åt på restaurangen var lagad med rena händer eller om mina kläder, mina gardiner eller min läsk innehåller något farligt.
Kort sagt...
Det är mycket jag inte vet - och mycket jag aldrig får veta.
Men en sak vet jag: Livet är kort, väldigt kort, och jag vill fortfarande göra annat än att bli 'inlåst' i mitt hem. T ex skulle jag vilja hälsa/skaka hand eller kanske krama folk - utan rädsla!
Som barn och som vuxen är jag vaccinerad mot polio och många andra sjukdomar; mina föräldrar och jag litade på vetenskapen och jag led aldrig - eller överförde någon av dessa sjukdomar - jag vaccinerades mot...
SÅ.... Jag är inte vaccinerad för att behaga regeringen, utan för att:
* Inte dö av Covid-19
* Undvika att sprida virus
* Kunna krama mina nära och kära
* Inte behöva göra PCR- eller antigentest för att gå på restaurang, åka på semester och mycket annat i framtiden.
* Kunna leva mitt liv
* Bara ha Covid-19 som ett gammalt minne
* Skydda oss alla!
Jag kopierade denna text för att den står för det jag tror på.
Kom igen Sverige

Hoppas att ALLA tar sitt ansvar...
 
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
J JBa skrev:
Jag har genomgången infektion 7 veckor innan första sprutan och sen en andra spruta 8 veckor efter det. Jäklar i mig vilket skydd jag lär ha då jag redan tagit "dos 3" och "dos 4" iom mina vaccinsprutor.

Ni som orkar gräva, finns det studier på effekten av den kombinationen och hur länge jag kan slippa ta mer vaccin och ändå få behålla mitt svenska vaccinationspass?
Tyvärr har det nog gått för kort tid för att man ska veta hur länge skyddet av den kombinationen håller i sig.

Vad som kommer att gälla för vaccinationspass i framtiden är det nog ingen som vet. Förhoppningen är väl att de inte ska behövas i framtiden därför att smittspridningen är tillräckligt låg ändå.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det har skrivits mycket i media om biverkningar av vaccin, både om blodkoagulationsrubbningen som orsakade ett par dödsfall i Sverige i våras och andra allvarliga biverkningar.

Men hela tiden så visar det sig ju att risken att dö, bli allvarligt sjuk och få långvariga besvär är mycket högre när man blir sjuk i covid än av vaccinet.
Det är ingen överdödlighet i Sverige i år som har orsakats av vaccinet trots att typ dubbelt så många har vaccinerats som har insjuknat.
Sjukhusen har inte varit överbelastade med att ta hand om vaccinerade personer på det sätt som de har varit överbelastade med att ta hand om covidsjuka.
Många är sjukskrivna pga. postcovid men inte av vaccinering.
Om du tycker att det har skrivits mycket så har det skrivits betydligt mindre än vad det borde. Varför censurerar Youtube, Aftonbladet och lokala tidningar nyheter som handlar om biverkningar efter vaccinering samt utbildade läkare som uttalar sig skeptiskt om vaccineringen? Man ska inte tro på allt som står på Aftonbladet eller DN.
 
Nissens
HomeboY HomeboY skrev:
Om du tycker att det har skrivits mycket så har det skrivits betydligt mindre än vad det borde. Varför censurerar Youtube, Aftonbladet och lokala tidningar nyheter som handlar om biverkningar efter vaccinering samt utbildade läkare som uttalar sig skeptiskt om vaccineringen? Man ska inte tro på allt som står på Aftonbladet eller DN.
Tror du att någon medicin/vaccin är riskfri??

Hur du än resonerar så är en Covidinfektion fantastiskt mycket farligare än att vaccinera sig mot den. Så valet är superlätt.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
HomeboY HomeboY skrev:
Om du tycker att det har skrivits mycket så har det skrivits betydligt mindre än vad det borde. Varför censurerar Youtube, Aftonbladet och lokala tidningar nyheter som handlar om biverkningar efter vaccinering samt utbildade läkare som uttalar sig skeptiskt om vaccineringen? Man ska inte tro på allt som står på Aftonbladet eller DN.
I så fall har det väl också skrivits alldeles för lite om alla som blir allvarligt sjuka, dör eller får postcovid av covid också. De är ju så väldigt många gånger fler.

Du behöver nog repetera din kunskap om vad censur är för något. Det är stater som kan censurera. Den som äger en tidning eller en webbplats får bestämma vilka regler som gäller där, det gäller både Youtube och byggahus.se, på samma sätt som en person får bestämma vilka som får vistas inuti personens hus/lägenhet. Det har inget med censur att göra.
 
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
HomeboY HomeboY skrev:
Om du tycker att det har skrivits mycket så har det skrivits betydligt mindre än vad det borde.
Hur vet du det?

HomeboY HomeboY skrev:
Varför censurerar Youtube, Aftonbladet och lokala tidningar nyheter som handlar om biverkningar efter vaccinering samt utbildade läkare som uttalar sig skeptiskt om vaccineringen?
Någon påstår att det är så, hur vet du att denna någon är sanningsenlig och inte har ett syfte med att sprida denna typ av information? Ta en stund av din tid och fundera över hur många människor som krävs och är inblandade i en sådan mörkläggning? Fundera även över vad som får dem att inte avslöja denna omfattande konspiration?

HomeboY HomeboY skrev:
Man ska inte tro på allt som står på Aftonbladet eller DN.
Håller med och jag är övertygad om att de som dagligen konsumerar nyheter håller med, källkritiken är alltid närvarande. Övning ger färdighet...
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag undrar om täckningsgraden är ett bra mått när man jämför hur länder har drabbats.....det borde kombineras med befolkningstäthet i ett lämpligt mått.

Ett land med 10 invånare och 80% vaccinerade har inte ett problem att hantera de ovaccinerade och de kommer inte sprida smitta i någon större omfattning. Skala upp detta till att GB och SE så undrar jag hur jämförbara länderna är egentligen. Det är många människor i GB, räknat i absoluta tal, som är ovaccinerade som rör sig på en relativt liten yta.
Man bör nog även ta med i beräkningen att i Sverige bor ca 90% av befolkningen på 40 % av ytan och då blir nog inte skillnaden mot GB lika stor.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
C
A Abies koreana skrev:
Hur vet du det?

Någon påstår att det är så, hur vet du att denna någon är sanningsenlig och inte har ett syfte med att sprida denna typ av information? Ta en stund av din tid och fundera över hur många människor som krävs och är inblandade i en sådan mörkläggning? Fundera även över vad som får dem att inte avslöja denna omfattande konspiration?
BirgitS BirgitS skrev:
Du behöver nog repetera din kunskap om vad censur är för något. Det är stater som kan censurera. Den som äger en tidning eller en webbplats får bestämma vilka regler som gäller där, det gäller både Youtube och byggahus.se, på samma sätt som en person får bestämma vilka som får vistas inuti personens hus/lägenhet. Det har inget med censur att göra.
Kalla det vad man vill, det är ju fortfarande inte bra. Man kan ju verkligen tycka att det är konstigt att till exempel youtube specificerar i sina användarvillkor att man inte får diskutera behandling av covid med exempelvis ivermectin. Det blir oerhört märkligt när ett media blockerar läkare när de på ett sakligt och informerande sätt utför det som de brinner för, att försöka rädda liv.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
C Chrillechrill skrev:
Kalla det vad man vill, det är ju fortfarande inte bra. Man kan ju verkligen tycka att det är konstigt att till exempel youtube specificerar i sina användarvillkor att man inte får diskutera behandling av covid med exempelvis ivermectin. Det blir oerhört märkligt när ett media blockerar läkare när de på ett sakligt och informerande sätt utför det som de brinner för, att försöka rädda liv.
I och med att du känner till det så har ju dessa påståenden om ivermektin inga problem att nå ut.

Tyvärr finns det ju inga stora välgjorda studier som visar att ivermektin fungerar bättre än placebo. Däremot så har det ju senaste månaden kommit andra mediciner som verkligen ser bra ut i välgjorda dubbelblindtest.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
HomeboY HomeboY skrev:
Varför censurerar Youtube, Aftonbladet och lokala tidningar nyheter som handlar om biverkningar efter vaccinering samt utbildade läkare som uttalar sig skeptiskt om vaccineringen? Man ska inte tro på allt som står på Aftonbladet eller DN.
Ser du det motsägelsefulla i din text? OM media skulle skriva mer om detta, ska man alltså inte HELLER tro på det?
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag får väl puffa upp tråden genom att även här säga att jag än så länge avstår vaccinering mot Coronan.
Jag klickade på att jag inte litar på det snabbutvecklade experimentella vaccinet. Men det är ett potpurri av orsaker som kan sammanfattas med att min riskkalkyl resulterar i att jag än så länge avstår därför att de osäkra fördelarna inte väger över de kända nackdelarna.
Vaccin i allmänhet har jag inget emot. Tvärs om faktiskt. Därför har jag relativt nyligen vaccinerat mig två gånger mot TBE. En sjukdom, som till skillnad mot Coronan, är en reell risk för min hälsa.

Staffans
Men en mycket känd nackdel med att få sjukdomen är ju att hamna på IVA i respirator, och t.o.m.dö.....
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Utöver det, så väljer sannolikt inte många att bli alkoholister, knarkare etc. däremot väljer de flesta ovaccinerade att inte vaccinera sig. Vuxna människor brukar vara införstådda med konsekvenser av sina val, inget konstigt med det.
Det är klart man kan välja om man ska börja knarka eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.