FredrikR FredrikR skrev:
Längden bör ju kunna påverka också, även om det "bara" är 2mm som felar mot specen.
Jag tänker att kortare spik får sämre styrning ur magasinet och kan halka snett och inte gå in med full kraft.
Så är det nog, de sista spikarna har ju heller inte styrning av att sitta ihop med kamrater längre bak i ledet så som de tidigare haft. Och då hamnar lättare snett i styrningen när det är deras tur.
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Rena spekulationer men skulle det kunna vara så pgr rundskallen i kombination med inga fler spik som trycker och styr?

Funkar det bra att köra hela magget med 90 och 75?

Är dessa runda eller D skalle?

Är väldigt intresserad av denna pikadoll men har läst om att den har svårt att slå i 90 spik men på denna typ 3 så verkar det inte vara några problem?
 
T
Jag har bara kört Gunnebo spik hittills. Problemet var bara med de sista spikarna per magasin vid användande av panelspik.

75mm och 90mm gick som en dans.
De sista bilderna jag lade upp var 90mm spik spikad genom bärläkt, ströläkt, läkt och takstol. Pistolen var då inställd på ett varv från den ytligaste inställningen på djupinställningen.

Takstomme i trä med spik från Gunnebo spikad genom flera lager av bärläkt och ströläkt på svart takfilt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar fastspikade i korsmönster på tak med underlagstakpapp, närbild av byggkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tackar och bockar :cool:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.