J Jörgen Ö skrev:
Är du säker på att fogen blivit vit? Fogmassan blir ljusare när det torkat färdigt, sen spelar det stor roll vilken färg det är på plattan den sitter mot. En ljus ljusgrå kan upplevas vit mot en lite färgad platta.
Tror nog det är fel på fogen.. Här är bilden som det egentligen skulle vara.. Har testat med weber teststicka
. Har markerag med på punkt
 
  • Keramiska plattor med potentiellt defekt fog markerad med blå punkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S sandbergarn skrev:
Vad är problemet.. ser ju jättebra ut!! Varför vill du ha gråare?
Det är för fult:) köpte weber marble så det ska passa in med kakeln i samma färg.. Men det blev vitt
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
M M.sandström skrev:
Jag hade nog funderat om man kan måla fogen före jag börjat skrapa.
Har byggt parhus med min bror på 660kvadrat. Så man vill göra allt rätt och fint i början
 
T tank77 skrev:
Ser ut som klinker du har och fog blir alltid ljusare på klinker än kakel då klinker suger mindre än kakel och då blir fogen ljusare. Sedan så är det som sagt att fogen blir som pulvret ser ut oblandat, en bra riktlinje. När du fogar så är ju fogen fuktig och kommer att torka tills nästa dag och därför ljusna.

Så i detta fall har det ingenting med att det har tillförts för mycket vatten.
Har pratat med weber och deras chef ska komma på måndag och titta om varför det blev vitt. Här är deras teststicka som jag markerade med blå punkt. Tycker då att det inte skall luras med dera teststickorna
 
  • Teststicka för byggmaterial med markerad blå punkt på en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Imponerande om du får ut chefen på Weber efter ett par dagar för att titta på en fog
 
J Jörgen Ö skrev:
Imponerande om du får ut chefen på Weber efter ett par dagar för att titta på en fog
Ja det fick jag.. Har fogat 100 kvadrat klinker och har byggt parhuset 660kvadrat med flesta weber produkter.. Så dom förlorar ju en kund som byggt mycket av deras produkter
 
S sandbergarn skrev:
Vad är problemet.. ser ju jättebra ut!! Varför vill du ha gråare?
För att vit fog väldigt snabbt blir ful och missfärgad?
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Skulle vara kul att få veta vad Webers chef kom fram till.
 
Hur gick det?
 
R Robert-san01 skrev:
Hur gick det?
Dom skulle titta lämna fogen till fabriken för att se varför det blev vitt.. Men jag lyckades skrapa 100kvm fog på 1mm

Köp aldrig från weber...
Mapei är den bästa märket och man får den färgen man vill
 
3 3lviis skrev:
Dom skulle titta lämna fogen till fabriken för att se varför det blev vitt.. Men jag lyckades skrapa 100kvm fog på 1mm

Köp aldrig från weber...
Mapei är den bästa märket och man får den färgen man vill
Kom någon chef ut och tittade?
 
3 3lviis skrev:
Här är 2 bilder.. Det gråa är när vi fogade och den andra bilden nästa dag när det blev torrt
Hittade denna tråd, har råkat ut för precis samma! Vilken färg var det på din gråa fog från Weber
 
F Fredrik Strandberg skrev:
Hittade denna tråd, har råkat ut för precis samma! Vilken färg var det på din gråa fog från Weber
Jag valde marble från weber.. Men en tips.. Köp aldrig fog från weber.. Skitgrejer som många butiker och företagare inte använder längre på grund av dåliga produkter
 
Tack för snabbt svar, jag har Medium grey och de har blivit vitt nu när det torkat! Måste kontakta Weber imorgon för att höra vad de säger.. om man går någon support från dem
 
F Fredrik Strandberg skrev:
Tack för snabbt svar, jag har Medium grey och de har blivit vitt nu när det torkat! Måste kontakta Weber imorgon för att höra vad de säger.. om man går någon support från dem
Jag har haft webers chef hemma hos mig.. Jag har fogat 150kvadrat! Han kommer med ursäkter att jag har gjort fel att inte låta det torka bra.. Har låtit torka i 1 timma.. Deras produkter är inte bra.. Har skrapat allt och köpt PCI fog istället som är väldigt bra.. Bor du i Göteborg och om deras chef kommer ut å tittar så hälsa honom från mig med den stora vita huset.. Han är skit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.