Varför är det blå avlagring i vår toalett? Jag har försökt med väldigt mycket och det går inte bort. Vad är det? Och hur blir jag av med det? Någon som har några idéer? Har tappat hoppet om några mirakelkurer (har provat bikarbonat och sånt..)
Värt att säga att våra andra två badrum i huset ej har blå avlagringar.
 
  • En vit tvättställ med blå skumtvål och vattendroppar. Hygien, renlighet. Ser ren och använd ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nån som hällt färg i toaletten nån gång?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Man kan ju tro det.. men det är bara upp till vattenkanten liksom. @Violina
 
Är det en toalett som används ofta?
 
Jag tycker att det ser ut som att det flyter någon sorts damm på ytan. Eller är det bara bilden som är grynig?
 
Det är låg vattennivå på bilden, jag rörde och borstade med toaborsten. De gryniga är hur den blå färgen ser ut @mrsnhp
 
KAN det vara så att ytan är bortfrätt och det är den råa porcelinen som kommit fram och så fyllt med nått (tex blått kissblock) ... vet att det är sådär, men då é det fingret man får bruka för att känna om det är olika ytor ovan och under...
 
Tippar på kalkavlagringar som färgats av wc-sticks eller liknande.
Bikarbonat är basiskt och tar inte bort kalk. Få bort så mycket vatten som möjligt och häll i något surt så borde du se att det kommer små bubblor och det börjar lossna.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Har det alltid varit så sen ni flyttade in?
 
M MagicFingers skrev:
KAN det vara så att ytan är bortfrätt och det är den råa porcelinen som kommit fram och så fyllt med nått (tex blått kissblock) ... vet att det är sådär, men då é det fingret man får bruka för att känna om det är olika ytor ovan och under..yta
Ytan är samma över och under vattnet @MagicFingers
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Har man någon gång använt något toalett-blått som bitit sig fast?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Har det alltid varit så sen ni flyttade in?
Ja flera år
 
Fotografen Fotografen skrev:
Har man någon gång använt något toalett-blått som bitit sig fast?
Vet ej
 
Klart det blir den färgen när högadeln brukar sanitetsanläggningen....😎
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.