Har valt samma kakel som er och ska snart börja kakla därför undrar jag några saker.
Hur bred fog hade ni mellan plattorna?
Använde ni snöre eller kryss?
Vilken färg på fogen? Fogen mellan mosaiken ser ju lite beige ut så vit kanske inte funkar, eller?
 
Tjena!
Sen några veckor tillbaks är äntligen allt i köket klart. Det blev väldigt bra med rostfri plåt på sparksockeln, ska uppdatera bilderna så snart jag hinner.

Hur bred fog hade ni mellan plattorna?
Jag har för mig att fogen var 3mm (kryss). Men, det var inte helt lätt ändå att få fogen helt jämn överallt. Innan jag fogaade tyckte jag det såg skitbra ut, men när fogen kom på så syns det en viss skillnad i bredd. Inget jätteirriterande, men man ser det. Så tips, var tokigt noggran med just fogbredden. :D

Vilken färg på fogen?
Fogen är vit. Vi hade tur att plattorna var ändrade när vi hämtae dom, så våra hade inte ifyllda fogar från början och att plattorna var mindre än provplattan. Men det skulle inte spela någon roll, för du fogar över hela plattan ändå, oavsett färdig fog eller ej.

Lycka till!
 
Halloj, är jättenyfiken på din erfarenhet att slot-in funktionen på kyl & frys. Fungerade det bra med montering av snickeriluckan? Andra erfarenheter? Vilken modell av kyl/frys använde ni?

Har försökt se på bilderna och det ser ut som om ni har två handtag och två luckor på kyl/frys... Eller har jag helt fel? Hur har ni löst det? *nyfiken*
 
Hej Zadix! Undrar hur svårt det är att göra en hörnvägg för fläkt. Är det dyrt å fixa? Håller på och ska renovera kök i gammal lägenhet, och jag och min tjej tänker ha spisen i hörnet.

Tackar för svar!
Med vänlig hälsning
Robin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.