Mikael_L
Barnen verkade ruggigt nöjda med sandhögen, f'låt sandlådan. :)
 
L
Tack för en kul blogg. Bara älskar husbyggen. Låt bilder och text flöda!
 
  • Gilla
tillwallin
  • Laddar…
Låter som en bra ide! Kan ju iofs byggas till efteråt.
 
Byggtrådar i lösvirke och eko, med mycket bilder, är alltid intressanta och givande. (y)
Så fortsätt att dokumentera!
Blir kul för er själva också, senare när ni har glömt av mycket av alla vedermödor och aktiviteter som lett fram till ett färdigt hus.
 
  • Gilla
tillwallin
  • Laddar…
Hej! Vet inte om torn är riktigt vår grej:) Men man kan ju alltid ändra sig senare i livet så de kanske blir ett projekt om en 10-40 år :wow:

De har inte hänt så mycket mer nu förutom några fler block men jag kan återkomma med en bild om så önskas imorgon kväll.
 
Mikael_L skrev:
Barnen verkade ruggigt nöjda med sandhögen, f'låt sandlådan. :)
Den var efterlängtad kan jag lova!
 
tillwallin skrev:
jag kan återkomma med en bild om så önskas imorgon kväll.
Dagens litotes. ;)
 
Hittade en bild på murstocken som vi tänkte ha också. Tog bilden i ritningsprogramet.


IMAG0147(2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Ska ni ha en gjutjärnskamin där.
Vi ska med ha gammal spis ��
Vi har en Norrahammar men den var emaljerad efter mycket letande hittade vi en på en ö �� på en gård den fick vi istället tag i en gammal Husqvarna och satan vad tung. Har blästrat den men det ena gångjärnet gick sönder så vi måste fundera ut hur vi lagar den Förlåt jag yra iväg där kite men det är kul att jämföra projekt ��
 
Vi har varit lite trögstartade denna helg så blev inte så många lager som jag hoppades på men man kan inte vara på topp jämnt

DSC_0112.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert Kooijman
  • Laddar…
Det blir både gjutjärnsspis, vanlig elspis och bakugn tror jag de va tänkt och vid sidan blir det det troligen en vattenmantlad kamin.
Det är helt okej att yra iväg =) Men det finns säkert nån som kan laga den?
 
Ja det finns säkert någon. Annars får vi ta den andra spisen. Vi kommer ha vanlig spis med men ingen Bakugn. Har luckan men blir ingen fungerande.

Har lyckats få tag i gamla spegeldörrar. Har funderat på köksfrågan .
Dörr är nu dilemmat..ska ha en dubbeldörr men vad.

Diskuterade med sambon som sa att göra själva köket är inge problem rent kunskapsmässigt men vi är efter i planeringen. Mycket som dragit ut på tiden så vissa punkter försöker vi spara in på och kan då lägga pengar på andra. Är väder och sjukdom och annat som satt käppar i hjulen..
 
Vi har också kommit över ett gäng gamla spegeldörrar så vi får se va som händer med dom, blir en till skafferiet iallafall.
Vi har också planer på att bygga köket själva.
Planeringen blir aldrig som man tänkt sig, sjukdom kan man inte rå på tyvärr =(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.