Nu har toalettpappret fått sin egna hållare också..

Stående toalettpappershållare i krom mot vit kakelvägg och mörkt kaklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..inga billiga saker det där :oops:
Som vanligt med badrumsgrejer, allt är lite dyrare än motsvarande till övriga husets rum!
 
  • Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Tjusig!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Nu har toalettpappret fått sin egna hållare också..

[bild]

..inga billiga saker det där :oops:
Som vanligt med badrumsgrejer, allt är lite dyrare än motsvarande till övriga husets rum!
Snyggt, jag kände att toalettborste och toarullehållare skulle matcha så jag fick betala 1300kr för en toalettborste med hållare. Helt sinnessjukt :surprised:
 
  • Wow
Fadai
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Snyggt, jag kände att toalettborste och toarullehållare skulle matcha så jag fick betala 1300kr för en toalettborste med hållare. Helt sinnessjukt :surprised:
Jag klarade mig på 799 kr :oops: för den där, kollade på en matchande hållare för extrarullar.. och den skulle kosta hm.. tror det var 499 kr, tyckte jag fick planera mitt toalettpapper bättre o hämta i skåpet haha.

Just nu kändes det overkill här (har aldrig haft en sådan innan)..
.. och när man håller på och bygger/bet räkningarna är allt jättedyrt!

Meeeen man kan ju köpa till den i efterskott, om man ändrar sig :cool:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jag klarade mig på 799 kr :oops: för den där, kollade på en matchande hållare för extrarullar.. och den skulle kosta hm.. tror det var 499 kr, tyckte jag fick planera mitt toalettpapper bättre o hämta i skåpet haha.

Just nu kändes det overkill här (har aldrig haft en sådan innan)..
.. och när man håller på och bygger/bet räkningarna är allt jättedyrt!

Meeeen man kan ju köpa till den i efterskott, om man ändrar sig :cool:
Det gjorde jag när firman jag anlitade gick i konkurs och det blev pengar över ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Kan inte låta bli.. även om bilderna inte är ultimata..

Hörn av ett rum med trägolv och vägg med fågelmönstrad tapet där en skänk tidigare stått, visande märken efter möbeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nån som kan lista ut var vår skänk stått? (Badrumsväggen..) haha

Hörn av ett rum med nyligen grundmålat golv och tapet med fågelmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slipade lite, tvättade lite.. och grundmålade lite..

Inte ultimata strategin direkt, Men det är inte lätt att flytta omkring skänken vi har därinne, svår att få plats med på annat håll dessutom ..SÅ.. vi kommer få måla golvet ”vid olika tillfällen” (en bit i taget).

Det viktiga nu är att det målas där skänken skall stå (igen).. :) .. så vi kan komma åt resten av köket!

Sagt o gjort..

Vägg med blommigt och fågeltryck och en del av ett nymålat grönt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första målningen (lagret).. vår fina gröööööna färg :love:

Spännande, spännande, spppännsndeeee!
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Tror det blir görsnyggt golv m den tapeten till! Man måste våga lite ibland.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kan inte låta bli.. även om bilderna inte är ultimata..

[bild]
Nån som kan lista ut var vår skänk stått? (Badrumsväggen..) haha

[bild]
Slipade lite, tvättade lite.. och grundmålade lite..

Inte ultimata strategin direkt, Men det är inte lätt att flytta omkring skänken vi har därinne, svår att få plats med på annat håll dessutom ..SÅ.. vi kommer få måla golvet ”vid olika tillfällen” (en bit i taget).

Det viktiga nu är att det målas där skänken skall stå (igen).. :) .. så vi kan komma åt resten av köket!

Sagt o gjort..

[bild]
Första målningen (lagret).. vår fina gröööööna färg :love:

Spännande, spännande, spppännsndeeee!
Färgen är spännande. Ska bli intressant att se hur det ser ut när allt är färdigt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Lite lister är numer på plats.. i köket.. har nog inte suttit där sedan vi rev ut köket för hm.. host.. 5 år sedan :rolleyes::p

Nyinstallerade träsocklar i ett hörn med målad grön vägg och tapet med fågelmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dock har snickaren (liksom vi) gått bet på sista listbiten i köket haha (kändes skönt att det inte bara är vi). Det var nog därför listerna aldrig blev satta.. :rolleyes:

Inte lätt när man har spröda lerstensväggar som inte är raka för fem öre, nu får vi se vem som kommer på en lösning först.. vi eller snickaren :)

Man har bara ett försök per hål, så det är lätt att listen snabbt börjar se ut som en schweizerost ;)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Inte lätt när man har spröda lerstensväggar som inte är raka för fem öre, nu får vi se vem som kommer på en lösning först.. vi eller snickaren :)
Prova att borra och limma in en 8-10mm rundstav el plugg i väggen som ni sedan spikar i. Funkar bra i både betong och hålsten :)
(Blir lite mätande så dyckerten hamnar rätt, men, men)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Helt suveränt, tur man inte kollade på TV för då hade man säkert varit tvungen till renovering av golvet :D
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Helt suveränt, tur man inte kollade på TV för då hade man säkert varit tvungen till renovering av golvet :D
Det var mycke spännande... :D
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det var mycke spännande... :D
Lyssnade på radio så ja...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Wooooo... idag fick vi slå på golvvärmen för första gången i badrummet.. ... undrar om vi ska äta middag på golvet idag?! ;):thinking::D
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.