Göran.W
Hur gick det fick du in någon annons.
 
Näpp! Men fick raggat tag i en gubbe som kom å hämta så det blir lite extra julklappar iår;-)
Tack för hjälpen, å ha de gött!
 
Göran.W
Se där slutet gott allting gott.
Hade faktiskt en som frågade efter eldningsolja i går men han bor med fel precis som jag.
Nyfiken fråga hur mycket fick du.
 
EDIT: Oljan var ju borta så jag tar tillbaka mitt förslag :)
 
Han fick de för 8000:- hade en bit å åka å ja har inte pröjsat en spänn, den va nyfylld när vi tog över så win-win:)

Mexitegel- va de nu va så missade ja de:) men tack ändå?
 
Göran.W
8000 kr är inte fy skam så här till jul och skatte fritt dessutom :)
 
Haha, jag hade missat att det var två sidor med inlägg så jag såg inte att du redan blivit av med oljan. Annars var mitt lite skämtsamma förslag att jag kunde kommit förbi och tankat bilen lite då och då, som en personlig mack :)

Tänk på att du ska anmäla att cisternen är tagen ur bruk om du inte ska åka på en massa återkommande kontroller.
 
Nä gratispengar är goa pengar och stämde väl överens med ungarnas önskelistor så;-)

Ok, de va bra du sa, hade ingen aning. Får kolla upp hur man grejar sånt:) tack. Jag är som sagt van vid att allt serveras ur olika hål i betongväggarna så hus blir en utmaning innan man vet va man ska syssla med:p
Gubben är dessutom värre än mig så han byter bara glödlampor haha!
Tur de finns internet;-)
 
krilleman_215 skrev:
Min far ringde en "lirare" som annonserade efter villaolja i lokalblaskan under köpes: Villaolja, har egen pumpstation.

Detta kunde ju bara sluta i succé, och vem dyker upp på avtalad tid? En alldaglig karl med denna, en rulle trädgårdsslang och en sladdmaskin i högsta hugg. Om jag minns rätt fick han 8:- litern. Fyra oljefat på en släpkärra som han sprang ut och flyttade trädgårdsslangen var efter dom blev fulla. Han höll på i över en timme!
En liten varning dock.
Om det skulle gå fel, och det blir ett spill i marken. Kan kosta skjortan med sanering och hela pådraget.
Dölja det?
Nja kan för eller senare uppdagas när det börja komma diesel i dagvatten täkter o.dyl.

Frågan är vem som blir skadeståndsskyldig/åtalad för miljöbrott. Fastighetsägaren ? Eller den som pumpade oljan? (som naturligtvis är långt därifrån vid tidpunkten för upptäckt). :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.