Vid golvbrunnen blir de ca 4,5cm och vid tröskeln ungefär 7cm.
Jag ska ha en golvläggare till att göra fallet och vet inte vilket märke han använder
 
Ok :)
 
Kanske som sagt är för sent, men jag tycker Unidrains hörn och kant-avlopp är riktigt snygga.
http://unidrain.se/
 
För alla hörn och rännor så är det noga att det finns en monteringsanvisning för just den brunnen och det tätskikt du/plattsättaren använder
 
Bilade upp golvet å sänkte ner avlopps röret, vad tror ni om detta?
20121105_193018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker det ser ok ut, det är ju bara en dusch :)

Jag körde på purus square som klinkerram, den varianten som man kan sätta egen platta i.
Då kan man även köra den upp och nervänd för ett rostfritt utseende...kostar några hundra men ser bra ut...
 
Beginner80 skrev:
Hiltin fick jobba lite idag, hoppas de ska bli bättre med röret till golvbrunnen nu. .[bild]
Flyta direkt på frigoliten??? Hmm...:confused:

Kanske inte är fel i sig men.. känns lite ostabilt ändock? Flytspackel är väl inte lika "starkt" som betong? Ska dock erkänna att jag blir riktigt osäker nu då detta icke faller under min yrkeskategori ;)
 
sj6 skrev:
Flyta direkt på frigoliten??? Hmm...:/
Armeringsnät...
 
Michael86 skrev:
Armeringsnät...
man brukar gjuta betong sedan flytar på det.. Man brukar inte flyta 10 cm?
 
är väl bra att grunda med eps eller grovbetong om det är 10cm ja, svårt att se på bilden :)
 
Ett litet tips bara. optimal är 45cm x 45cm centrum brunn coh minimum är 20cm från kant av brunn till färdig vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.