Nu är det bestämt att det blir duschdörrar som är svängda med måtten 90x90
Var placerar jag golvbrunnen, på 45x45 från väggarna eller lite längre in?
Det måste väl vara minst 20 cm?
Nu har jag lagt dit den på ca 25x25 och tycker det ser bra ut men de kanske finns nån nackdel?
Tacksam för tips!
 
T
Hade lagt den så att centrum i brunnen hamnar ca 40 cm från färdig vägg på så vis får man hela plattor runt brunnen om man använder 10x10 cm stora plattor i fallet.
 
Redigerat:
De var ju smart, nu har jag 36m från vägg till centrum av brunn.

Vet dock inte om de blir 10x10 plattor på golvet
 
20121030_194704.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det ok att göra så här eller måste jag bila upp golvet å flytta röret närmare?
 
jag tycker det ser ok ut
Du ska gjuta med bruk?
 
Jag ska ju ha frigoliten som ligger jämte som isolering sen blir de flytspackel på de, frågan är om de blir för tunt ovanför avloppet?
 
Finns ju riktigt snygga (och dyra, tyvärr) avlop att ha i hörnen eller utmed väggen. Försent för det nu dock.
 
Hur tänker du fixera brunnen? Skall du gjuta en kaka runt brunnen, hela vägen ner till bjälklaget?
 
Thomas Lundquist
Jag hade hoppat cellplasten och kört med EPS då det ser ut som du har ett fast underlag dessutom. Klart bättre val. Brunn och rör blir också fast innan du ska flytspackla.
 
Precis, jag har köpt snabbtorkade betong som jag ska packa runt brunnen och under röret.
Jag ska bila upp och flytta avloppet till handfatet idag och går de bra kanske jag tar å flyttar detta röret närmare brunnen oxå.
 
P
UppGiven skrev:
Finns ju riktigt snygga (och dyra, tyvärr) avlop att ha i hörnen eller utmed väggen. Försent för det nu dock.
Varför skulle det vara försent?
Visst är det dyrare men prioritera lite snygghet då?
Och enklare att lägga kakel blir det också.
 
Eps:en isolerar ju bara hälften så bra som cellplast
Hade en vvs gubbe hemma som Kollade på de och han tyckte cellplasten var ok, lika så mattläggaren tyckte ren cellplastoch sen flytspackla på de.
 
Hiltin fick jobba lite idag, hoppas de ska bli bättre med röret till golvbrunnen nu. . 20121031_194439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Beginner80 skrev:
Eps:en isolerar ju bara hälften så bra som cellplast
Hade en vvs gubbe hemma som Kollade på de och han tyckte cellplasten var ok, lika så mattläggaren tyckte ren cellplastoch sen flytspackla på de.
Hur tjockt med flytspackel behövs det på cellplast och vilken typ har du tänkt att använda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.