F
Johan Gunverth skrev:
Ingen aning, men i och med att egenmäktigt förfarande inte är tillämpligt från motsatt sida, måste brottet vara i samma klass om man skulle driva det i domstol. Detta reddes ju ut hyfsat väl av "melle" i den här länken. Exemplet var Securitas.

Securitas personal tar ner alla dekaler och skyltar som är falskskyltade. Utan att fråga om lov. Har man en Securitasskylt eller dekal på huset är den utlånad via ett avtal. I avtalet står det att skylten eller dekalen plockas ner efter avslutat avtal. Antingen av dig själv eller av Securitas personal. Enda möjligheten att du då kan ha fått dekalen eller skylten är genom Securitas och då genom ett avtal du har skrivit på.
Securitas informerar ju också sin personal att de inte gör något egenmäktigt förfarande när de plockar ner skylten och samma företag har antagligen åtminstone en jurist anställd som rett ut detta, så anser jag att det är klart som korvspad.

Att ta ner en skylt efter att ett avtal löper ut och att ta ner en olagllig skylt där avtal saknas är inte samma sak, dom får nog driva det rättsligt som alla andra. Skulle vara spännande att se hur dom tar ner mina skyltar som sitter klistrade invändigt på rutorna.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
fsn skrev:
...Skulle vara spännande att se hur dom tar ner mina skyltar som sitter klistrade invändigt på rutorna.
67096005.JPG

:D
 
Gör egna dekaler..... Ta ett stort säkert märke, typ G4S eller securitas.... ta deras logo och för in i paint ... sen bara lägger du till vad du vill ska stå, sen printa ut på dekalpapper i dom storlekar du vill ha.... Billigt som tusan...
Logos är ganska hårt definierade. Ändra den lite, tex genom att byta font eller att ändra proportionerna på prickarna kontra mellanrummen i Securitasloggan, och det är en ny logga som inte är deras.

Securitasskyltarna är dock i metallic (jag har själv äkta skyltar från dom, och ett larm med tillhörande avtal med dem), och de stora är tillverkade av metall, så det är inget man gör lätt själv.

Vill man bluffa så föreslår jag att sätta en riktigt söndertuggad hundkoja med en kraftig kedja utanför huset. När tjuvarna ser den så går de någon annanstans.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Patrik_Hed skrev:
Den där såg ju bara löjliga ut. Inte det minsta trovärdig, om du frågar mig. :)

//Patrik
Ja, denna såg ut som min grabb hade ritat på lekis och printat ut. Finns det ingen annan därute som känner till några bra dekaler???

/t
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Med stor sannolikhet blandar ni ihop Securitas med Securitas Direct. Securitas åker inte runt och plockar ned klistermärken hos folk, det gär däremot Securitas Direct.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Personalhell skrev:
Med stor sannolikhet blandar ni ihop Securitas med Securitas Direct. Securitas åker inte runt och plockar ned klistermärken hos folk, det gär däremot Securitas Direct.
Du har säkert rätt. Vi konsumenter kan nog inte hålla isär dem.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Har hittat flera larmdekaler för hus, men hur ser er ut för bilar? Någon som känner till lämpliga dekaler jag kan använda för min bil? Jag vill ha dekal med klister på framsidan så man kan klistra på dem på insidan av fönstret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.