Alfredo Alfredo skrev:
Har du själv kollat stadgarna? Inte ovanligt att en "kostnadsmedveten" styrelse medvetet eller omedvetet tolkar saker lite som de vill. Sen är det lite intressant att de anser att ni har underhållsansvaret men att de har synpunkter på "vi får bara byta till". Sen är jag rent personligt ganska nyfiken på vad det är för typ av lägenhet som har 11 armaturer för utomhusbelysning. :thinking: Flera balkonger och/eller stor terrass?
Jag håller med dig- skall vi betala så tycker jag vi borde få välja en som vi tycker är snygg. Den här "tuben" tycker jag är ful och klumpig och jag hade inte valt den själv. Det var väldigt tydligt då vi tog över lägenheten att vi inte ansvarade för armaturerna (enbart ljuskällan) men jag hittar inget om detta i stadgarna.

Vi bor i en takvåning- ensam på vårt våningsplan med takterrass runt hela lägenheten -därav antalet armaturer:).
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS
I vilken utsträckning kan andra se armaturen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
I vilken utsträckning kan andra se armaturen?
Man ser från gatan men vi skall se om vi verkligen måste välja en viss design om vi nu ändå måste betala själva. Vi hade velat ha en nättare variant, den som sitter där nu är ful och klumpig.
 
Det har inte direkt gått snabbt i den här frågan men nu har jag fått i uppdrag att ta fram en armatur som jag tycker om och presentera för föreningen. Är det någon som kan tipsa om märken som har bra kvalitet på sin ytterbelysning (fasadbelysning)?
 
Misse Misse skrev:
Det har inte direkt gått snabbt i den här frågan men nu har jag fått i uppdrag att ta fram en armatur som jag tycker om och presentera för föreningen. Är det någon som kan tipsa om märken som har bra kvalitet på sin ytterbelysning (fasadbelysning)?
Westal, Sg-armatur, bra kvalitet som Elektriker gilla
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
S stefan57 skrev:
Westal, Sg-armatur, bra kvalitet som Elektriker gilla
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.