Vi har Dux både i bostad och fritidshus som resårbotten, sedan andra fabrikat på bäddmadrass.
Mycket hög kvalite på resårnadrass. Men man måste prova utifrån vad man vill ha och hårdhet.
Går inte i forum avgöra vad som passar.
 
A AndersS skrev:
Vi har Dux både i bostad och fritidshus som resårbotten, sedan andra fabrikat på bäddmadrass.
Mycket hög kvalite på resårnadrass. Men man måste prova utifrån vad man vill ha och hårdhet.
Går inte i forum avgöra vad som passar.
Visst är det så! På samma sätt som att köpa skor, måste provas. Min frågeställning var mer riktad till hållbarheten i fjäderbaserade madrasser kontra skumgummi.
 
Våra DUX i bostaden är väl ca 20 år och DUX 2002 där vi valde fast modell som fortfarande håller formen. De i fritidshuset är 1001 modellen men nyare. De har ju ett eget system med sammanlänkande fjädrar dessutom. Bäddmadrassen är bytt en gång.
Men vikten på person avgör mycket och vi tillhör nog segment lättare och runt 75 kg.
Inte aktuellt att behöva byta ännu, fungerar att ligga på både mage/rygg och sida utan att den svankar ned, vill ha fast underlag får inte sjunka ned i "grop".
 
Jag känner inte igen mig i kommentarerna här. Min billiga Ikea Sultan resårmadrass med en lite tjockare memory foam bäddmadrass håller fortfarande efter 15 år. Men då är resåren fast så att den inte gungar (2x80cm istället för 180cm bredd kanske hjälper också). Har fungerat bra för mig. Diverse fruntimmer med vikt mellan 38 och 110 kg har sovit bra också.
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Bara för att vara sån så vill jag påpeka att företaget heter Hilding Anders - och inget annat.
 
Vi har även resonerat utifrån att man generellt tillbringar 1/3 av tiden i sin säng, så det är husets mest använda "möbel" och även påverkar vår hälsa mycket.😉 Så även om man väljer en dyrare model blir nyttjandekostnaden låg. Kollade inköp av våra senaste resårmadrasser och det var -98, var priset då 15 000kr för rvå 90*200 Dux modell 2002 utan bäddmadrass.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.