Vad ni än gör, klaga inte inför era gäster på att andra kommer förbi och att ni inte får ngt gjort. Det gjorde våra kompisar vid 2 tillfällen och vi kände oss inte speciellt välkomna, dom kunde ju lika väl menat oss. Vi struntade därefter i att åka dit och sen fick vi höra det ist... Säg hellre rakt ut att "Jättekul att ni ville hälsa på men vi har det liite tajt just nu. Kan ni komma då ist?" Det förstår dom säkert med tanke på hur nära inflytten är! Det är konstigt, det är ALLTID stressigt precis innan flytt!!
 
Jag har många sommarvänner som kommer på besök (attraktiv semesterort) i mitt nybyggda hus - det finns mycket jobb som återstår. Eftersom hela bekanntskapskretsen känner till min ovilja för matlagning får de semestra och hushålla som de vill ... medans jag jobbar på (nå, på halvfart men ändå). Jag får sätta mig till dukat bord och har det jättebra ... vännerna gläds av att nyttja mitt hus' underbara läge ... och jag får trevligt sällskap. Kan det vara bättre? Och visst ber jag ibland om någon 'kort' hjälp när det gäller ren muskelkraft ... Nästa vecka 'lånar' jag ut huset när jag själv skall iväg - och då passar vännerna både hus och hund.

Det är nog viktigt att man är väldigt tydlig mot vännerna - och det kan man vara utan att morra eller vara otrevlig.
 
Var glad att det kommer folk.. När vi köpte vårat ruckel så vågade dom inte komma och hälsa på, var nog rädda att dom aldrig skulle komma därifrån utan fick hjälpa till.

Jag tycker det är skönt med en paus då och då..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.