buspojken skrev:
Fina sågar ;) men de passar inte oss vänsterhänta tyvärr! Kände dock på en milwaukee sticksåg idag som var intressant, satt pendlingsknappen i fram och power knappen uppepå ;) nån som har erfarenhet av den ?
Jag har ingen erfarenhet av Milwaukee, men min Aeg har av-och-på uppe på maskinen. Även om jag är toppennöjd med min såg, så är faktiskt placeringen av knappen något jag inte gillar helt. Det händer rätt som det är att jag kommer åt knappen och stänger av sågen under sågning.
 
Redigerat:
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Niq skrev:
Jag har en milwaukee sticksåg. Den börjar vara några år nu men den fungerar hur bra som helst. Är helt nöjd med den. Sågar helt i klass med dom protool och festool som vi har haft på jobbet. Den är ordentligt stark och smidig.

På mitt gamla jobb averkade vi 2 sticksågar under den tid jag var där (8år) en festool och en protool när protoolen dog så paniköptes en parkside från lidl. Det konstiga är att den höll längre än både festoolen och prootolen och var ännu när jag slutade den såg som användes.
Lidl värkar sälja en del bra grejer till extremt bra pris, läste om nån som köpt en parkside borrhammare där, den höll blå Bosch klass !

Vilken modell av såg har du? Ja kika på en nätdriven, har en Dewalt batteridriven med bygel men vill ha en limp modell dock
 
Jag tror att den heter jspe90x men är inte helt säker. Den finns väl inte längre men verkar ha fått en uppföljare som heter js120x ser väldigt lik ut fast man ändrat lite på kroppen. Min har fungerat väldigt bra. sågade många kakelbitar med den när jag kaklade våra badrum och den fungerar lika bra fast den blev täkt med kakeldamm.

För att vara ärlig så fick man nog bättre sågsnitt och lite mindre vibrationer med festool och protool jämfört med lidlsågen fast lidlsågen höll längre och den användes åtminstone lika mycket som dom andra.

Men har inte märkt någon större skillnad mellan protool och festoolen som vi hade på gamla jobbet och würth maskinen som vi har på nya och min milwaukee.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.