hej!

bilden ljuger lite, det är inte grönt i verkligheten, sedan ser jag nu att de har blivit ett tekniskt missöde i min bild, hallen är 120cm bred och inte 91cm som står angivet.
jag har förberett för två rader spotar redan, enligt mitt första exempel.

vad skulle du säga att jag ska ha för avstånd om man utgår från mitt första exempel och med väggen som är 554cm lång ?.

är fortfarande osäker på om de räcker med 3wattarna eller om ja ska satsa på 9watt och kunna dimmra om de blir för ljust.
tar jag 9wattarna blir det ca 2cm luft mellan lampans flens och taket. tar jag 3w blir det ca 7cm luft.

Mvh
 
Jag hade valt färre och kraftigare spottar än 3 W, kanske 7 - 11 W per spott. med 60 graders spridningsvinkel eller mer belyser du en cirkel med diameter 2,8 m med en takhöjd på 2,5 m. Det kostar klart mer med de kraftigare spottarna men man vill ju kunna få ordentligt ljus även på vintern. Jag köpte nyligen 4 st 18 W "spottar" och 3 st 9 W spottar från http://nseffektivareenergi.se/

Jag bad dem förse mig lämpliga dimmers till mina lampor vilket de gladeligen gjorde, på så vis kan jag känna mig lugn i vetskapen att det är rätt prylar jag köpt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.