Ekberg skrev:
Jag tänkte låna in mig i tråden.
Dyckertpistolen skall främst användas för takpanel eftersom att det kommer att bli panel i alla tak.

Tanken är att köpa via nätet och USA men behöver lite hjälp med vilka jag skall köpa och vart jag skall handla.
Är inte ute efter dom absolut bästa/dyraste utan snarare dom mest prisvärda.

Har ni några tips så är jag mycket tacksam
/Dan
Själv köpte jag min dyckertpistol på harald nyborg...deras "GRÖNA" (tydligen bättre) TRU dyckertpistol. Den strulade lite i början men då slog jag lite olivolja i brist på annat på hammarmekanismen och sedan dess så har inga spik satt sig i den. Känner att denna maskinen betalade igen sig väldigt snabbt. Gav en tusenlapp för kompressor och pistolen.

Fast ska du ändå handla från USA så kan du hitta en proffsvariant för en mycket överkomlig summa.

Köpte igår två stycken spikpistoler från USA. Den ena en Hitachi NR90AE eftersom denna har tagits mot väl i de proffsrecensioner som jag läst. Valde NR90AE över NR90AD eftersom jag ville ha en pistol som sköt runda spikhuvuden och inte D huvuden. Har inbillat mig att det estetiskt ser snyggare ut .

Den andra pistolen jag beställde igår var en sk. Palm Nailer som man kan spika i "vanliga" spik med samt sådana som ej dragits in tillräckligt långt om man ställer trycket på den "riktiga" pistolen för lågt och man inte vill riskera att banka vid sidan av med hammaren .
Fast ska jag vara helt ärlig så köpte jag den mest för att den var relativt billig $45 och för att jag aldrig sett en sådan innan.
Hittade ett klipp på youtube http://www.youtube.com/watch?v=3IUpX9EBEtg

Jag beställde från http://www.hardwaresalesinc.com/ igår och valde FedEx "international priority mail" för ca $10 extra och just nu så ser jag att den för ett par timmar sedan lämnade Paris så snart är den här. Får se om och hur länge den isåfall fastnar i postens förtullningscentral - men är varan bara tillräckligt bra märkt (eller inte) så går förtullning ganska snabbt.

Annars finns det möjligheter om man tar kontakt med tullverket att avisera om att man väntar varor och ansöka om att få betala in tull i efterhand så man snabbar på förtullningsförfarandet.
Men detta är lite OT så kan man bara vänta några dagar så fixar förtullningen av sig självt (med risk att betala förtullningsavgift på 1.7 % (NS kod 8467 19 00 00) och moms på 25%)
Sen tillkommer det i regel en expeditionsavgift på 100 kronor.

Det enda strulet jag hade med min beställning var att det enda kortet som jag kunde få deras "checkout" system att acceptera var mitt American Express kort. Försökte med två MasterCard först men icke sa nicke - trots att det ska kunna gå med både MasterCard och Visa kort.
 
Redigerat:
Jag är inte ute efter den bästa, och jag förstår att ingen kan vara bäst på allt.

Det jag är ute efter är en pistol av god kvalitet, och hyffsat allround.
Det skall ju spikas en hel del läkt , råspont och panel m.m på ett hus.
Med tanke på panelen så vill jag ha en som inte gör fula märken samt tar runda spikhuvuden,
som sagt skall det även vara lätt att skaffa billig spik från typ Biltema eller liknande.

En Paslode är säkert hur bra som helst, likaså att slippa slang.
Men den ligger i fel prisklass helt enkelt..

Jag är mer ute efter att göra ett klipp genom att köpa ett välkänt märke fast importera från t.ex. USA.

Hade tänkt mig kanske runt 4 tusen för både spik och dyckertpistol, gärna billigare.

/Dan
 
:)
karmajoyst skrev:
[/url]
Jag beställde från [länk] igår och valde FedEx "international priority mail" för ca $10 extra och just nu så ser jag att den för ett par timmar sedan lämnade Paris så snart är den här. Får se om och hur länge den isåfall fastnar i postens förtullningscentral - men är varan bara tillräckligt bra märkt (eller inte) så går förtullning ganska snabbt.

Det enda strulet jag hade med min beställning var att det enda kortet som jag kunde få deras "checkout" system att acceptera var mitt American Express kort. Försökte med två MasterCard först men icke sa nicke - trots att det ska kunna gå med både MasterCard och Visa kort.
Hej kollar in den sidan nu, ser intressant ut.
du provade inte att använda paypal ?
spelar inte så stor roll iofs, har ett Amex kort och det hade ju vart kul att handla på det någon gång för här i sverige är det ju inte en jävel som tar det :)

Dewalt verkar gå bort, dom verkar inte skicka dom till sverige, annars ser det ut att vara hyffsade fraktpriser.

/Dan
 
Ekberg skrev:
:)

Dewalt verkar gå bort, dom verkar inte skicka dom till sverige, annars ser det ut att vara hyffsade fraktpriser.

/Dan
Såg inte någonstans att det skulle vara någa restriktioner med att skicka DeWalt på den sidan...om man nu vill ha en DeWalt dvs.
 
karmajoyst skrev:
Såg inte någonstans att det skulle vara någa restriktioner med att skicka DeWalt på den sidan...om man nu vill ha en DeWalt dvs.

Prova att lägga en dewalt pryl i kundvagnen och kolla fraktkostnaden :)

Hitachin med gasdrift verkar intressant.
 
Lite impad är jag av logistiken....tills paketen kom till Sverige det vill säga.

Scanning History:
Package status, STOCKHOLM-ARLANDA SE, 05.08.2008 at 10:44
Status Scan, STOCKHOLM-ARLANDA SE, 05.08.2008 at 08:54
Arrived at FedEx Ramp, STOCKHOLM-ARLANDA SE, 05.08.2008 at 07:02
Left FedEx Sort Facility, PARIS FR, 05.07.2008 at 23:25
Left FedEx Sort Facility, PARIS FR, 05.07.2008 at 21:15
Arrived at Sort Facility, PARIS FR, 05.07.2008 at 20:55
Left FedEx Sort Facility, MEMPHIS, TN US, 05.07.2008 at 04:54
Left FedEx Sort Facility, MEMPHIS, TN US, 05.07.2008 at 02:35
Arrived at FedEx Ramp, SEATTLE, WA US, 05.06.2008 at 18:15
Left FedEx Origin Location, BELLINGHAM, WA US, 05.06.2008 at 17:15
Picked up by FedEx, BELLINGHAM, WA US, 05.06.2008 at 15:47
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.