B
Hej,
Jag har i min källare rivit bort strukturtapet på en vägg som går mot yttervägg mot mitt vidbyggda kallgarage. När jag rev bort denna tapet så fick jag med mig vad jag tror vara gammalt spackel. Se bild. I glipan som syns så är det ett bjälklag med någon form av svart gummi i. Vilken typ av spackel ska man använda här? Det bör väl vara ett spackel som "andas" antar jag när det är mot yttervägg?
/B Vägg i källare med bortriven tapet och exponerat bjälklag med svart gummi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ser misstänkt ut som plastfärg på puts.
ny puts och sen silicatfärg på det så att väggen kan andas
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
B
I ikeo skrev:
ser misstänkt ut som plastfärg på puts.
ny puts och sen silicatfärg på det så att väggen kan andas
Ok, kan man få bort färgen på något sätt? Och sen lägga på ny färg på befintlig putst?
 
B Balthazar skrev:
en vägg som går mot yttervägg mot mitt vidbyggda kallgarage.
/B[bild]
Tycker nog inte att väggen behöver "andas". Mvh
 
ahh stod yttervägg, jag tänkte källarvägg sorry :)
 
B
I ikeo skrev:
ahh stod yttervägg, jag tänkte källarvägg sorry :)
Hmm, det är nog jag som vimsar till det här. Men det är i en källare och på insidan och väggen vetter mot mitt garage och en bit under markplan.
 
nåja då är vi tillbaks till puts och silikatfärg då :)

Kanske läsa den här tråden för att få lite inspiration om hur det borde göras. När jag kommer dit i mitt hus att det är dags att göra saker i källaren så är det så här jag kommer göra iallafall.
Putsa källarväggar och lägga klinker | Sida 4 | Byggahus.se
 
B
I ikeo skrev:
nåja då är vi tillbaks till puts och silikatfärg då :)

Kanske läsa den här tråden för att få lite inspiration om hur det borde göras. När jag kommer dit i mitt hus att det är dags att göra saker i källaren så är det så här jag kommer göra iallafall.
Putsa källarväggar och lägga klinker | Sida 4 | Byggahus.se
Det var en rejäl tråd. Men nu kanske jag är lite trög :) Men putsen bakom färgen ser ju fin ut annars på min vägg. Räcker det inte med att jag får bort den gamla färgen på något sätt? Finns det någon "magisk" kemikalie som kan åstadkomma detta? Alternativt slipa bort det? Och sen måla på med silicatfärg? Det övre där det varit spacklat tidigare kanske man kan fixa till med lagningsbruk av något slag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.