Illavarslande, när en leverantör kräver så mycket i förskottsbetalning som 50%. Kan vara så att de inte är kreditvärdiga hos tillverkaren och de vill ha fullt betalt av Drutex, innan de tillverkar något åt dem.
Kronfönster (som du också hade tittat på) har ingen förskottsbetalning vid vanlig beställning till privatpersoner, men gör en kriditprövning.
 
Beställde också mina fönster av zodiak för något år sedan. Supernöjd med allt. Hade även en liten reklamation som fixades utan problem. Då jag beställde fanns det inget krav på förskottsbetalning, dock fick man någon % extra rabatt om man förskottsbetalade.
 
Hur står sig Byggmaxs PVC-fönster i konkurrensen? Priserna verkar ju rimliga i varje fall.
Sedan har de två varianter, en lite dyrare version utan namn och en benämnd Aluplast.
 
thomas33 skrev:
Illavarslande, när en leverantör kräver så mycket i förskottsbetalning som 50%. Kan vara så att de inte är kreditvärdiga hos tillverkaren och de vill ha fullt betalt av Drutex, innan de tillverkar något åt dem.
Kronfönster (som du också hade tittat på) har ingen förskottsbetalning vid vanlig beställning till privatpersoner, men gör en kriditprövning.
I Polen används alltid förskott, med tanke på att drutex nu är ett Polskt företag så skulle jag säga att det är standard. oavsett om det är företag eller privatperson.
 
  • Gilla
Erik_1972
  • Laddar…
Om nån är nyfiken så lägger jag här upp bilder på hur mina PVC fönster blev.

Nyinstallerade PVC-fönster på ett grått trähus med vita spröjs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita PVC-fönster på ett grålila hus med trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade PVC fönster på ett grått hus med vitmålad träfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hasse1 och 4 till
  • Laddar…
Ny PVC-dörr med glasrutor stående inomhus, omonterad och förpackad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev även en dörr i PVC som ska sättas på plats i helgen
 
  • Gilla
Erik_1972 och 1 till
  • Laddar…
Sådär ja, då va allt klart, fönster och dörr på plats och vi blev väldigt nöjda!

Nyinstallerade vita fönster och dörr på grå träfasad med trappa och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade fönster och dörr på ett grått hus med blomsterlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik_1972 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.