Efter att ha läst runt en del så verkar det inte spela jättestor roll vilken typ av element man har, bara man har elektronisk termostat?
Jag var på Bauhaus och kikade på radiatorer. Dom säljer Gnosjös oljefyllda "Basic" med elektronisk termostat för en billig slant. Sen kan man gå upp på Gnosjös lite dyrare varianter som enligt säljaren ska dra 20% mindre el. Kan det stämma?
 
Med en dåres envishet upprepar jag, KÖP INTE OLJEFYLDA element. Varför??? Sök på forumet
 
Ivenblixt skrev:
Efter att ha läst runt en del så verkar det inte spela jättestor roll vilken typ av element man har, bara man har elektronisk termostat?
Jag var på Bauhaus och kikade på radiatorer. Dom säljer Gnosjös oljefyllda "Basic" med elektronisk termostat för en billig slant. Sen kan man gå upp på Gnosjös lite dyrare varianter som enligt säljaren ska dra 20% mindre el. Kan det stämma?
Det stämmer inte att de dyrare drar 20% mindre energi. Termostaten kan påverka förbrukningen en aning, men inte 20%. Har båda elektronisk termostat kommer inte förbrukningen att skilja. Låt designen och priset avgöra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.