Meddela gärna sen vad det blev för maskin.:)

Snackade med gubben som sköter trädgården runt kontoret där jag jobbar, företaget har jäkligt stor tomt med gräsmatta på säkert +8-9000kvm.
Han kör med en spakstyrd Toro och det går undan rätt bra på rakorna när han kör med den, vänder snabbt och sen tillbaka. Han brukar klippa allt på en förmiddag eller en eftermiddag ungefär. Har för mig han sa 4-5 timmar ungefär. Minns inte klippbredden men den är rätt skaplig och han ligger på vill jag lova.
Nu var han och klippte senast häromdagen, under sommaren har han mest kört framsidan då det var det enda som vuxit. De gräsytorna framför entren är automatbevattnade nattetid.
 
Yrrol skrev:
Holabadola, 6-21tusen får en robotklippare? Kul om någon tjuvar den.
Vilka krav har försäkringsbolagen för det är ju en efterfrågad pryl som är lätt för tjyven att tjäna pengar på.

Själv har jag funderat på get.
Tydligen kan man komplettera den med en ponny och då även få en häx/trädsax funktion.
[bild]
rättelse, köper man en mer exotisk modell så behövs ingen ponny
[bild]
Det positiva är ju den självgödslande effekten men
risken är väl att någon tjuvar den och gör Kebab av den.
 
Köpte en Jonsered 4x4 med 94 cm klippdäck. Vi har c:a 4000 kvm och det tar c:a 2,5-3 timmar att klippa. Vi använder maskinen att snöröjning, köra jord, säckar med jord/bark osv. Mycket nöjd men som Mekar-Anders skriver skulle jag vilja ha ett bredare klippdäck.
Tycker att tiden för klippning är avkopplande, så den lilla stunden varje vecka vill jag inte byta bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.